Messy

Trådstartare
hello!
Vad för senskydd rekomenderar ni på hästen ute?
Inte svindyra, men de måste va bra...
Man vill väl ha öppna fram så att de blir lite luft, man vill ju inte att de ska få svamp på benen eller nått :crazy:

nämn gärna inköpsställe oxå :smirk:

Sv: senskydd

"Ute"? I hagen menar du? Är det inte smartare med vanliga strykkappor om du är rädd att hästen skadar sig?
Senskydd är såvitt jag vet inte öppna av anledningen att "ventilera" hästens ben, utan för att öka känsligheten vid islagning av bommar vid hoppning.
Kan du inte använda Proffesionals Choice-skydd eller liknande för att ge stöd och skydd åt kotan och senor? Eller vad exakt är du ute efter att skydda?
//Ellie

vill skydda kotan å senan... men jag e rädd att benet ska bli svampigt... *ååångest*

helst skulle jag vilja packetera in hela hästen :cool:

Jag skulle helt enkelt ha använt vanliga strykisar. De skyddar kota och sena mot tramp, och varför skulle benen bli svampiga om du använder sådana?

Svamp blir det i en fuktig miljö och om inte benskyddet andas, men risken är inte så stor eftersom hästen inte står med dem på inomhus utan bara ute. Hööks har "ventilerade" benskydd som är lättskötta.

-Mia

Hampas senskydd är jag MYCKET nöjd med, mycket bra hållbarhet även under tokbus i hagen. Öppna fram med. Finns bland annat på Hööks

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka