B
Boomerang
Min häst har en senskada i ett framben sen 1,5 månad. Under denna tid har han stått i sjukhage och skrittats för hand (20 min/dag), även riden i skritt senaste veckan (20 min).
För en vecka sen gjorde jag hagen lite större och han har hela tiden hållt sig förvånansvärt lugn. Därför beslöt jag nu att testa släppa honom i hagen med de andra hästarna varför gjorde jag det???
Han var väl lugn i ca 5 min, men sen brakade det loss
Han lunkade i trav en sväng varpå han tog tre rejäla repor genom hagen i trav och galopp med några glädjebockar
Fångade honom och tog in honom i stallet, smorde senan med blue lotion och lindade (han var även lindad i hagen).
Så....hur stor skada tror ni detta har gjort ??
Ska jag ringa vet direkt och åka in och kolla??
Eller vänta till återbesöket om en månad??
Eller rida och promenera som vanligt??
Eller göra uppehåll med ridning/promenader en vecka eller så??
Eller bara se allt arbete och alla pengar flyga sin väg och ge upp ....
Snälla kom med tips och åsikter....känner mig smått desperat
För en vecka sen gjorde jag hagen lite större och han har hela tiden hållt sig förvånansvärt lugn. Därför beslöt jag nu att testa släppa honom i hagen med de andra hästarna varför gjorde jag det???
Han var väl lugn i ca 5 min, men sen brakade det loss
Han lunkade i trav en sväng varpå han tog tre rejäla repor genom hagen i trav och galopp med några glädjebockar
Fångade honom och tog in honom i stallet, smorde senan med blue lotion och lindade (han var även lindad i hagen).
Så....hur stor skada tror ni detta har gjort ??
Ska jag ringa vet direkt och åka in och kolla??
Eller vänta till återbesöket om en månad??
Eller rida och promenera som vanligt??
Eller göra uppehåll med ridning/promenader en vecka eller så??
Eller bara se allt arbete och alla pengar flyga sin väg och ge upp ....
Snälla kom med tips och åsikter....känner mig smått desperat