orion_x
Trådstartare
Hästen rusade runt som F*N i hagen igår och brallade. När jag tog in honom hade han ett litet sår på utsidan av senan vä fram. Fick dra av skon hö fram för den var sne. Men sen var han svullen under knät och ner över halva senan ungefär. Tänkte det är nog såret *hoppas*, inte för att det är dtort.. men ändå. Kylde med vad jag kunde hitta i linimentskåpet.. kom fram till att det är gansa utplockat i det eftersom jag inte hållt på med trav i ett par år och minskat sortimentet betydligt då jag inte joxar så mycket med sånt. . Saken är den att nu på morgonen är han fortfarande svullen. Så frågan är om det har blivit något allvarligt. Hästen har för övrigt inte jobbats hårt under sommaren utan vi har mest ridit med som sälskap till grannens häst som sätts igång efter en senskada, dvs skritt och trav rakt fram. Så belastningen har inte varit dunderhög. hur länge ska man ha is i magen innan man ringer veterinären? Har ju inte skrivit om försälringen från racing till vanlig, så den kommer ju inte täcka några sådana undersökningar *suck*.