Seabaz

Trådstartare
Köpte en kattmöbel till mina katter för ett par månader sedan.
Igår när jag kom ut i hallen där den står så ser jag att ena katten ligger och sover på den :banana:

Första gången sen dom fick den som dom varit på den självmant :o :D

Äntligen!
Var tvungen att springa och hämta kameran för att få bildbevis!
Fast har inte lagt in bilderna än :rofl:

Använder era katter kattmöbler?

Ja, våra använder sig av den lite av och till. Våran mamma katt födde till och med sina ungar i den förra sommaren.

Mia.

Mina är väldigt förtjusta i klösmöbeln :love: Både att sova på och klösa klorna på. Är så stolt över att de är så duktiga; de gillade den från dag ett :)

Men framöver hoppas jag på att kunna komplettera med en riktigt stor klösmöbel också med många våningsplan :D

/snurpe

Har en norsk skogkatt som är som en tarzan i klösmöblen.Jag är på jakt efter en sådan som går ända upp i taket.
Är det någon som vet var man kan hitta sådana?
M vH Mannis

Min ena katt tycker att den är helt ok. Men den andra tycker att högtalarna är mycket bättre att klösa på :mad:... Men vi har bara en liten nu för den stora fick vi kasta. Den hade blivit ganska sunkig efter fem år... Tänkte köpa en ny stor när skattepengarna kommer :bump:

Får ta och köra till en sådan och kolla vad de har.
Tack för tipset.

Min katt använder den till att klösa på. När hon är riktigt
busig kan hon hoppa upp och lägga sig på den för att spana
ner på golvet. :)

Idag var jag förbi en affär där dom hade en rätt högt
klösträd med en tjocktamp hängandes långt uppefrån och ner
till golvet. Det skulle nog vara en höjdare! Ska åka hem
och övertala sambon bara ;)

Sån tamp hade min också, men den tog jag faktiskt bort. Den hade en spretig tofs i änden som katterna tuggade på, och jag ville inte att de skulle få en massa snöre i magen.

Seabaz: om katterna gillar möbeln kan bero på var man placerat den. Min står i ett hörn mellan hallen och vardagsrummet. Där har katterna utsikt åt alla håll, därför är möbeln populär.

Sen har jag en mindre möbel vid fönstret, den använder de också.

mandalaki

Så har jag min med, precis i hörnet av vardagsrummet, så han kan se vad som händer i hallen, vardagsrummet och sovrummet. Mycket charmigt när det kommer besökare och man bara ser ett par kattöron sticka utanför hörnet. Klöset är hans favorittillhåll när han är vaken, sover gör han (givetvis) i sängen eller i sin egen fåtölj.

Våra kattor älskar sin rel. nya klöspåle. Den går ju från golv till tak och står rejält stadigt. Köpt här där det finns många andra fina klätterställningar också.

Från början var det två hyllplan och en "balkong" dvs hylla med hög kant. Den kivades de om att ligga i så snälla matte ;) har skaffat en till likadan och bytt ut översta hyllan. Så nu kan bägge kissarna sova där samtidigt, vilket de gjort rätt ofta under dessa regniga dagar :D

tuffsovpale.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 775
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 441
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka