Crossline
Trådstartare
Jag var hos veterinären här om dagen för den årliga vaccineringen. Veterinären tyckte att jag skulle boka in dom för en seniorkoll. Mina katter är 8 år båda två och friska så när som på att den ena katten har lite problemtänder, vilket jag ville boka tid för att åtgärda. Veterinären tyckte seniorkoll först, sen åtgärda tänderna.
Är det dags? Om inte, när är det dags? Hur resonerar ni?
Ps: min ena katt är ganska aggressiv hos veterinären och är svår att undersöka. Svårt att känna igenom katten och så alltså. Veterinären föreslog seniorkoll och att röntga katten, för att ”se om det finns något konstigt i magen”, eftersom hen inte kunde klämma och känna på magen. Gör man det, röntgar utan symtom för att kanske hitta något? Katten upplever jag som fullt frisk. Kändes lite säljigt.
Är det dags? Om inte, när är det dags? Hur resonerar ni?
Ps: min ena katt är ganska aggressiv hos veterinären och är svår att undersöka. Svårt att känna igenom katten och så alltså. Veterinären föreslog seniorkoll och att röntga katten, för att ”se om det finns något konstigt i magen”, eftersom hen inte kunde klämma och känna på magen. Gör man det, röntgar utan symtom för att kanske hitta något? Katten upplever jag som fullt frisk. Kändes lite säljigt.
Senast ändrad: