Seniorfoder till yngre katter?

Corax

Trådstartare
Jag fick en provpåse med Royal canins Seniorfoder i brevlådan här om dagen. Tänkte jag skulle se vad bissarna sa om det.
Samtliga blev helt tokiga! Till och med min kastrat som inte äter nått annat än sin kattmat i just en speciell smak. Ja han äter inte ens räkor.

Min fundering nu är vad det är för skillnad på Seniorfoder och 'vanligt' foder. Luktar/smakar mer kan jag tänka mig.
Hur dåligt är det att ge en fertil katt på tre år? Min hona är nämligen Alltid mager och skulle behöva gå upp en del och jag tänkte att seniorfoder borde innehålla massa bra saker.
Jag har provat en del olika men hon glor bara på mig och tycker jag är dum som ger henne äcklig mat.
Det här är det första som hon verkligen har Gillat.
 
Sv: Seniorfoder till yngre katter?

Utan att ha full koll på vad som skiljer (för det är näringsmässiga skillnader också, men jag har glömt vad): när vi var hos veterinären sist, med vår nya katt på sisådär 10-12 år så tyckte hon vi skulle fortsätta med den mat vi hade åt ettårskatterna, för det är bättre att seniorkatten äter mat för yngre katter än att de unga katterna äter seniormat. Nu är de något yngre än din, men jag tror ändå det kan vara bra att kolla upp närmare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 057
Övr. Katt Jag har två kattungar (hanar) på 4 ½ månad hemma och det är våra första katter. (vanliga bondkatter) En kompis till mig, som har många...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 843
Senast: Sol
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 968
Senast: Araminta
·
C
Övr. Katt Jag tycker att det verkar finnas väldigt delade åsikter om vad som är bra kattfoder resp. mindre bra. Så nu tänkte jag göra en liten...
2
Svar
26
· Visningar
2 271
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp