Lenita
Trådstartare
Sv: Senaste Lucky Rider
När du väl gör det så kom ihåg att Seabiscuit var barnbarn till Man O'War och War Admiral var en son till honom...
Har man bra hästar från början även om det är x antal årtionden tillbaka så är chansen större att deras bra egenskaper fortsätter att nedärvas ända fram ens egen häst, nu är inte Man O'War den eda bra hästen i min hästs stamtavla men han är den som sticker ut mest eftersom han är en ikon inom fullblodaveln...
Nej det har jag inte, vill men har inte blivit färdig till det
Det kanske är jag som är tråkig men om hästen inte har ärvt något av det så tycker inte jag det har någon betydelse vad den har för fina namn i sin stam, är hästen bra mentalt, fysiskt korrekt och jag trivs bra med den så kan den ha vilken stam som helst. Stammen är jag mest noga med för att sannolikheten att den har alla de drag jag är ute efter ökar om de ligger i stammen.
När du väl gör det så kom ihåg att Seabiscuit var barnbarn till Man O'War och War Admiral var en son till honom...
Har man bra hästar från början även om det är x antal årtionden tillbaka så är chansen större att deras bra egenskaper fortsätter att nedärvas ända fram ens egen häst, nu är inte Man O'War den eda bra hästen i min hästs stamtavla men han är den som sticker ut mest eftersom han är en ikon inom fullblodaveln...