Senaste Lucky Rider

Sv: Senaste Lucky Rider

Din paints pappa är ganska långt ifrån en hunterhingst....
Den har i det närmaste en blandad stam med övervägande äldre halterblod. Det är alldeles utmärkt blod att korsa ut mot andra linjer OM typen på individerna är lämpliga -dvs inte moderna typen av halterhäst med hög nacke osv. Men det är stor chans att hästarna i stammen samt din individ inte är av modern haltertyp eftersom det är gamla linjer. Den typen av linjer som egentligen inte gör sig i halterarenan längre men som finns i många arbetande hästar och särskilt ofta ropers.
Han har också en cuttinglinje vilket gör att i din häst är de linjerna istället övervägande.

Jag hade valt hingst efter TYPEN på ditt sto, dvs de linjer som blivit dominerande i henne (i val av de två linjertyper som finns presenterade).
Och givetvis utan att korsa in ännu mer annat. Jag hade varit väldigt noga i val av hingst till en redan utavlad individ som din och inte laborerat för mycket.

Ah, så skrev jag fel också, jag menade ju såklart halter! ( Sorry, skyller på att jag satt och tittade på film medan jag skrev ;)) Det är i alla fall i det han är mest visad och där han har flest placeringar vad jag fick höra av hingstägaren. Och att jag ska ha en reining eller cutting hingst till henne är för mig självklart, dels för att det är boskap och reining jag är mest intresserad av och för att jag gillar den mindre kvickare modellen av häst. Och jag tror cutting/reining är mest tydligt i henne, hon är jäkligt kvick och välbalanserad som det ser ut nu, rör sig och stannar med rumpan mycket mer under sig än om man jämför med spb:n så det är nog bara storleken och lite bredd hon får av halter generna verkar det som.

Då lär jag inte känna igen någon jag är inte alls insatt i fullbloden, knappt och precis att jag har lite koll på paint/quarter...

Okej, jag förstår fortfarande inte det roliga med det, vad jag vet finns han med i stamtavlan hos många aqha/apha?

Oh dear...!! Läs på om honom..en av de ABSOLUT största inom fullblodsrasen någonsin....;)

Jo, jag vet att han var stor, vann nästan alla lopp, har en staty, ett j*kla humör osv men jag menar mer att han finns väll med i en hel del aqha/apha?

Not Really:
Det är inte månge som kan Trace sitt linjä bak till Man o War eller att avkommenda har arv hans förmågenhet......men att kunna säjer:
"he´s got Man o War in his line" är nåt att vara lite stålt över ;)

In the horse world:
Man o War was the Paguses of horses.

Hade det funnits semin teknik på den tiden skulla hans sperma vara vard million-billion-GAZILLION $´s :devil:

Har du sett filmen Seabiscuit?

Nej det har jag inte, vill men har inte blivit färdig till det :crazy:

Det är inte månge som kan Trace sitt linjä bak till Man o War eller att avkommenda har arv hans förmågenhet......men att kunna säjer:
"he´s got Man o War in his line" är nåt att vara lite stålt över

In the horse world:
Man o War was the Paguses of horses.

Det kanske är jag som är tråkig men om hästen inte har ärvt något av det så tycker inte jag det har någon betydelse vad den har för fina namn i sin stam, är hästen bra mentalt, fysiskt korrekt och jag trivs bra med den så kan den ha vilken stam som helst. Stammen är jag mest noga med för att sannolikheten att den har alla de drag jag är ute efter ökar om de ligger i stammen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka