Senast tillgång till box?

M

Migi

Jag undrar om det finns nån datum när hästen måste senast ha tillgång till boxen efter bete? Vi renoverar stallet nu och vill veta hur bråttom det är.

Sv: Senast tillgång till box?

Jag undrar om det finns nån datum när hästen måste senast ha tillgång till boxen efter bete? Vi renoverar stallet nu och vill veta hur bråttom det är.

Regeln är att när det inte längre finns någon betestillväxt skall hästen stallas in, eller ha tillgång till ströad ligghall. Så det är ju olika i olika delar av landet och från år till år.

Hälsning Maja

Tack.
Trodde det fanns nån viss datum.

I en del kommuner finns det datum när de inte får gå ute längre och ej ha tillgång till ligghall alt.box, kolla med din kommun, i vår kommun i Skåne är det den 1/11 som gäller.

Jag som har lösdrift har fått samma information som stopek ovan. Och betestillväxt innebär ju då bete i allmänhet i området vad jag förstår, inte just i er hage efter som att man kan behöva stödfodra mitt i sommaren i vissa hagar. Våra hästar har bete till mitten på oktober och jag bor mellan sthlm och uppsala. Så bor du här i krokarna kan du säkert vara lugn till oktober iaf. Sen får du lyssna runt lite hur betet är om ert tagit slut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar