Senast tagna bilden.. IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Senast tagna bilden.. IV

*Kl* Inte de absolut senaste - de här är från nyårshelgen då vi hade vackra karelarflickan Siri på besök. Hon och shiban är lika gamla och tumlade runt som två yra höns i snön, HELA tiden. XD
Dessvärre blev bilderna lite gryniga av någon anledning, men... well.

Och så till sist en ganska färsk, från vår första morgonpromenad efter flytten.

*kl*
Idag tog jag med den här
IMG_0957.jpg

Den här
IMG_0956.jpg

och den här
20120130-IMG_0819.jpg

För att ägna oss åt lite sånt här
IMG_0853.jpg

IMG_0879.jpg

IMG_0811.jpg

20120130-IMG_0862.jpg

IMG_0854.jpg

IMG_0832.jpg

Ute på den nu promenadsäkra sjöisen på Hjälmaren.

När jag kom hem stod det en kanonfin antik spark på gårdsplan, med träskidor och allt. Imorn blir det med andra ord lite mer strukturerad intervallträning(efter de tre timmarna fårjobb på morgonen). Utan valpen;)

/Migo

KL

Lite nytt på Camaro från idag
11013139-6uVzW.jpg

11013175-tvnzV.jpg

11013523-GjUqn.jpg

11013199-01z4z.jpg

Tog ett helt gäng med bilder, resten ligger på vår hemsida :)

Skapligt tjurig, kläder (tog bara på för o kolla om det går o ha tröjan under) och inåttåad!? :rofl: :rofl:

32867247.jpg

Haha :D ja hon är min prinsessa!
Det är min moster som stickat den, skärgårdsdoktorn stil!

Ja, tiken kom tillbaka. Hon trivdes inte i den befintliga flocken, så då funkade hon varken privat eller till arbete... Så nu är hon hemma igen, och jag får extra lektioner för att få fason på vårat samarbete.

Det är faktiskt rätt skönt, hon är en del av familjen även om hon ensam kräver lika mycket som de andra tillsammans;)

Tack :laugh:
Hon må ha många brister exteriört men det där huvudet är verkligen helt ljuvligt :love:

KL

Har alldeles för lite kort på datorn, men kan lägga upp dessa iaf. Om jag kommer ihåg hur man gör. Tvåårig schäferhane. Världens underbaraste hund. Tyvärr allergisk men ser redan stor skillnad efter flytten. Vet inte om vi bott så bra som vi trodde eller om han har stresskliat. För nu är han en mycket mer harmonisk vovve.

Ignorera det alldeles för stora läderhalsbandet. Det har jag slängt sedan länge nu.

_3.jpg

Alsklingshunden.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Jag tog det här kortet på Fanny idag när vi var ute. :) Dock taget med min usla mobilkamera så kvaliten är sådär. Och sen tappade jag telefoneländet i en snödriva! *suck*

utf-8bRmFubnkgMDIwMjEyLmpwZw.jpg

För jappar är också brukshundar.

P1050040.jpg

De ska väl iaf ha samma utrustning när de gör samma "jobb" :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
11 12 13
Svar
259
· Visningar
13 320
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
863
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka