Sena startlistor

A

aabbccdd

Finns det inte en regel angående hur många dagar innan en tävling som startlistorna måste komma ut. Fler och fler tävlingsarrangörer lägger ut listorna 1 eller 2 dagar innan tävling. Tycker att det är lite sent.

Sv: Sena startlistor

Jag ser inte på vilket vis det skulle hjälpa mig om de kom ut tidigare, ligger de uppe en vecka i förväg måste man ju ändå kolla dagen innan, eftersom det då antagligen har gjorts ett större antal ändringar.

Dock kan det irritera mig mycket på större tävlingar när de är sena att skriva ut startlistorna. Det är väldigt svårt som hästskötare att göra ett bra jobb om man inte kan få med sig startlistan för klassen.

I TR I står det följande: "”Meddelande till ryttare” ska finnas tillgänglig för deltagarna minst fem dagar innan tävlingarnas början. Meddelandet ska innehålla deltagande hästs nummer."

Ryttarmeddelandet är ju inte samma sak som startlistorna, där verkar det inte finnas några begränsningar på hur sent de får komma upp. Kollade i TR III oxå, men där står inte heller ngt om detta.

Har aldrig sett ett ryttarmeddelande som innehåller min hästs nummer, jag har dock sett att meddelandena ofta kommer ut tidigare.

Anledningen till att jag vill veta är att den som ska hjälpa mig på tävlingen faktiskt har annat att göra och ville gärna veta ungefär när jag startar så att hon kan planera resten av sin dag. Det är inte alla som har medhjälpare som har hela dagen att bara hjälpa till på tävling.

Förr lade vi alltid ut listorna ca en vecka innan tävling och ändrade allteftersom under veckan men jäklar vad folk kunde vara sura när de inte kollar listorna mer än när de precis kommit ut trots att det med stora bokstäver stod PRELIMINÄRA startlistor. Så på grund av all skit vi fick emellanåt så läggs listorna nu ut två dagar i förväg.

Tycker det räker med två dagar, men tror att det ska vara 5 dagar innan.

Jobbar som hästskötare hos en internationell hoppryttare och på dom stora tävlingarna kommer ofta inte någon startlista förrän sådär 2 TIMMAR innan klassen.... Om startlistorna finns kvällen innan är det LYX!!!
En vecka innan vet man ju inte ens vilket land man ska till ibland...

Startlistor ska enligt TR publiceras sensat 5 dagar innan tävling. Jag jobbar ganska ofta med just startlistor och jag skulle teoretiskt kunna presentera startlistorna 1-2 dagar efter anmälningstidensutgång om det var så att
  1. Alla startade enligt anmälan
  2. Alla betalade sina avgifter i tid
  3. Ingen efteranmälde sig
  4. Ingen gjorde något häst/ ryttar byte

Men i praktiken så vill man ha med så mycket ändringar som möjligt med då det annars kan ställa till det en del startlistorna (för få ekipage i mellan mm) därav väntar jag till 5 dagar innan. Men har ju rätt som ryttare att avanmäla sig 7 dagar innan tävling och då slippa avgift och de är ju egenligen inte förrän då jag vet vilka som har för avsikt att starta.....
:laugh:
Det är ingen ursäkt till varför man är sen med att få ut dem, men det är lite hur jag tänker ur arrangörssynpunkt. Men jag är även ryttare och visst är det skönt om de kommer ut i tid så man kan göra en grovplanering om när man ska åka etc.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 655
Senast: Blyger
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar