Sena föl, hur mkt växer dom ikapp?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare igelkott_
  • Startdatum Startdatum
I

igelkott_

Hejsan, jag undrar hur mkt sena föl växer ikapp? t.ex om ett föl är fött i juli och ett i april, växer det ikapp fort då?
/P

Sv: Sena föl, hur mkt växer dom ikapp?

KAn i alla fall säga att på hösten som ett och ett haalvtåringar så ser ingen någon som helst skillnad på dom.

AM

Håller med föregående talare. Som 2,5 åringar så brukar man aldrig se någon skillnad!

Jag har två föl här; ett fött i april och ett i juli, det skiljer precis 3 månader på dem minus en dag. Just nu är det en överjordisk skillnad, eftersom aprilfölet redan ser ut som en liten häst och julifölet fortfarande är en liten bebis. Ska bli intressant att se hur de ser ut framåt hösten.

Liknande trådar

Avel Har ett 4-årigt SWB sto (rent fullblod på moderns sida). I våras sköt hon iväg rejält baktill och är i dagsläget rätt överbyggd och...
2
Svar
20
· Visningar
3 017
Senast: Zanna01
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 424
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Lilla
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 312
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur