semsterresa med 6mån barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: semsterresa med 6mån barn

Har inget bra tips på resmål. Jag tänkte bara nämna att vi åkte till Los Angeles när min dotter var 7 månader. Flyget tog 10 timmar från London, totalt sett blev det en väldigt lång resa, men det gick hur bra som helst. Jag tycker det är helt rätt tänkt att åka innan bebisen börjar röra på sig. När de har lärt sig krypa eller gå så vill de aldrig vara stilla någon längre stund. Personligen så tror jag värsta perioden att åka med barn är när barnet är 8 mån - 3 år så passa på NU!!
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Det enda som får Elvira att bli så arg att hon stör andra mer än nån minut är om hon inte får mat när hon vill. Dvs vi är på ett ställe som det inte går att amma omedelbart på.

Och på flygplan kan man ju amma så jag tror faktiskt inte att det skulle vara nåt problem. Hon har hittills åkt både båt, flyg och tåg utan att störa någon. Vi har alltid varit helt förundrade över hur enkel hon är att ha med på saker. Hon har tom varit på dressyruppvisning i Globen i flera timmar utan att säga så mkt som pip.

Däremot med större barn som vill röra sig mer, eller överhuvudtaget har större krav på livet än en liten bebis så kanske det är annorlunda.
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Ja precis! Det var det jag tänkte. När hon blir lite större får det nog bli Kanarieöarna eller annat barnvänligt resmål istället, så det här är liksom lite sista chansen att göra något lite "roligare".
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Även om vi bara åkte till Grekland så hade vi jättelång transfer,
Åkte vid 4 på morgonen och var på hotellet vid fyra på eftermiddagen. Det var bil, flyg, buss och båt.

Vår lill-kille sa inte ett dugg under denna dryga resa, så jag tror inte att det behöver vara jobbigt med en lång flygresa för bebisar. Jag ammade också så det var ju bara att mata...

När vi var i Thailand (innan vi hade barn) träffade vi på ett par son reste med sin sexmånaders son, de tyckte att det var helt kanon!
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Pauling skrev:
Personligen så tror jag värsta perioden att åka med barn är när barnet är 8 mån - 3 år så passa på NU!!
Måste bara fråga varför? Vi ska troligen resa i oktober då är min son 10månader. Så hur är dina erfarenheter av bebisarna vid denna åldern?

:bump:
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

dom vill inte vara stilla :idea:
vid den åldern så kryper, går eller tar sig dom flesta småttingar fram på något sätt, dom nöjer sig inte med att sitta i en vagn eller på en filt i skuggan utan man måste springa runt efter dom hela tiden, dessutom så äter dom flesta mer mat än bara bröstmjölk och det kan bli knepigt (behöver inte bli det)

vi var på semester med Robin när han var 11 månader och han kröp då och lärde sig stå upp själv utan stöd på resan... men vi var ju tvungna att knata efter honom hela tiden så han inte trillade ner i poolen osv... bada fick vi göra en och en eller passa på när sonen sov middag...
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Det är just det att de vill röra på sig... Fast mina ungar har aldrig velat vara helt stilla, men har nöjt sig med att hoppa i knänt under flygningar och dyl... ;)
Men med lite roliga leksaker och lite ork så fixar man det mesta! ;)
Vi reste med elin när hon var sex månader och sedan blev det av lite olika andledningar inte förrens hon var 1,5 år nästa vända, men det gick bra det oxå!
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Nu har vi bokat resa (jag skrev också en restråd för inte så länge sen) till Mallorca! Vi ska åka med en annan barnfamilj, så vi har verkligen blivit patetiska småbarnsföräldrar ;)

Det bästa av allt är dock att vår resa kommer att gå på 4000 kr för HELA familjen på fyrstjärnigt hotell... :bump: :bump: :bump: Tur man har kontakter i resebranschen... :angel: Han kan förmodligen fixa bra platser på flygplanet också :bow:
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Grattis :) :bow:

Vilket KAP !

Jag funderar (i det här mystiska mars-vädret) ständigt på hur intressant det är att det inte är dyrare att åka en månad än en vecka på vintern... Och att det LÖNAR sig att åka tre månader till ngt lågprisland typ Thailand...

Nästa vinter kanske den minsta fortfarande är för liten för tropiskt klimat (han blir skitsjuk hela tiden i värmen med ont i öron och feber, typ) men sedan.....

*drömma*
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Härligt!! Själv håller jag på och packar för fullt och funderar på vad jag har glömt... Handlade på apoteket för närmare 700 idag...:crazy: Fast mycket var sånt som behövdes ändå, men som jag var tvungen att se till att det fanns när vi skulle åka... ;)
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Silverkedjan skrev:
Grattis :) :bow:

Vilket KAP !

Jag funderar (i det här mystiska mars-vädret) ständigt på hur intressant det är att det inte är dyrare att åka en månad än en vecka på vintern... Och att det LÖNAR sig att åka tre månader till ngt lågprisland typ Thailand...

Nästa vinter kanske den minsta fortfarande är för liten för tropiskt klimat (han blir skitsjuk hela tiden i värmen med ont i öron och feber, typ) men sedan.....

*drömma*
Du har det bra du som kan hoppas på att det fungerar om något år... Här är det karln som vägrar flyga i så många timmar till sådan värme...:crazy: :D Fast jag har fått honom lite intresserad av en semestertripp till Irland och åka häst och "husvagn"...;)
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Ok, nu kommer en väldigt dum fråga här från en som är väldigt opraktisk ibland..

Hur åker barnet i flygplanet? Sitter det i knä eller hur???

Jag VET att det är en dum fråga, men jag vet faktiskt inte... :o :o :o
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Nåja, SÅ bra är det inte, jag ska få loss den äldsta från sin (flygrädda) pappa också :crazy:

Men Snurrfian - jag har en superidé !

Du lämnar gubben hemma och följer med oss :idea:
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Barn under två år har ingen egen plats utan sitter bältade i knäet vid start och landning. Däremellan får de flyta omkring fritt ovanpå i den EXTREMT stora plats som finns i knäregionen på plan, särskilt i mattider :crazy:

Det är TRÅNGT och TUNGT.

Har lagt bebin att sova på en kudde på bordet och på golvet men ajajaj det fick man INTE, man måste hålla dem. *stön*

Fattar inte hur man klarar 15 timmar :crazy:

Barn över två år har egen plats :) Men de betalar ju för den också.

För små bebisar finns det vissa platser som har väggfästen för liten bebissäng, Ljuvligt - för dem som får de platserna, de är svåra att hinna boka och kan inte bokas heller på alla flygningar.
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

ja den platsen såg gör mysig ut på vår Thailandsresa. Man önskade att man var bebis och fick krypa ner i bebisen "vagga" istället. :)

Javan
 
Sv: semsterresa med 6mån barn

Silverkedjan skrev:
Nåja, SÅ bra är det inte, jag ska få loss den äldsta från sin (flygrädda) pappa också :crazy:

Men Snurrfian - jag har en superidé !

Du lämnar gubben hemma och följer med oss :idea:

Åh det skulle vara härligt!! Jag har funderat på att åka med mamma som älskar thailand, hon har varit där en tre fyra gånger vid det här laget, men frågan är om jag orkar med enbart att resa med henne och ungarna... :crazy: ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp