Semper magdroppar

ia_

Trådstartare
Maja har problem med magknip lite till o från... Har testat minifom utan tycka det hjälpt något särskilt. Hur är det med semper magdroppar, vad jag läst verkar de inte på samma sätt som minifom.

Någon här som har erfarenhet?

Sv: Semper magdroppar

Semper magdroppar har väl mer en långtidsverkan, den ger en rikare bakterieflora. De har funkat bra både på min son och hans kusin. Min E har inte haft så farligt mycket magknip, det var bara lite i början men brorsans bebis hade mycket magknip länge och de tyckte att hon blev bättre av dropparna.

Och dessutomger man bara Semperdropparna en gång om dagen - mycket smidigare än minifom som väl ska ges innan varje mål.

My fick lite magkänningar nu för några veckor sedan och då började jag med både minifom och sempers. Tyckte det blev stor skillnad direkt. Nu har hon aldrig ont i magen och bajseriet fungerar utmärkt =)

Minifomen slarvar jag rätt mycket med, dvs jag ger inte inför varje måltid 8aldrig på natten och kanske hälften av gångerna på dagen).

vad jag har förtsått så är minifom till för att bryta ner luft som sväljs och gaser och sådant, medan sempers har en "aktiv bakteriekultur" som ska hjälpa magen.

//julia

vad jag har förtsått så är minifom till för att bryta ner luft som sväljs och gaser och sådant, medan sempers har en "aktiv bakteriekultur" som ska hjälpa magen.

//julia

Precis så har jag också förstått att det ligger till, så allt beror ju på varför bebis har ont i magen :)

Semper skrev:
Semper Magdroppar är en oljelösning med tillsatt Lactobacillus reuteri. En
dagsdos om 5 droppar ger 100 miljoner CFU (Colony Forming Units). De
kan droppas i mat eller dryck och ges till barn från födseln. Lactobacillus
reuteri är en naturlig mjölksyrabakterie som är klassad som probiotika tack
vare sina positiva effekter på människors hälsa. Lactobacillus reuteri
hjälper till att upprätthålla en balanserad mikroflora i magen. I ett antal
kliniska studier har Lactobacillus reuteri visat sig ha effekt och är säker för
barn*.

Apoteket skrev:
Gasansamlingar i mag-tarmkanalen anses vara en av huvudorsakerna till spädbarnskolik.
Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.
Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling.

Minifom används också för att bryta ner det störande skummet i magsäck och tjocktarm så att man får fri sikt vid gastroskopi (undersökning av magsäcken med ett speciellt instrument) och dubbelkontraströntgen (en speciell röntgenmetod).

Köper man sempers magdroppar på apoteket också? Ska köpa miniform idag till sonen men de funkar inte riktigt 100 så jag funderar på att prova sempers istället....ska man bara ge detta en gång om degen då?

Jepp, köps på Apoteket. De har dropparna bakom disk. Dropparna ska ges dagligen, men jag ger bara var tredje dag nu när E inte har magknip längre.

Värt att testa iaf...

Minifom är inte så lätt att komma ihåg, inte alltid man är på plats hemma o ammar heller...

Hon sväljer en del luft, men rapar alltid bra, är inte speciellt gasig... Jag testar iaf sempers, det är inget "farligt" ju! :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: animalasia
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: trazel
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka