Semmeltråden

1000006059.webp

Knallade ner till ett av mina lilla stads konditorier och köpte årets första semla idag. God, saftig och fluffig bulle som kunde ha haft lite mer kardemumma, god grädde. Fyllningen verkade vara någon sorts crossover mellan mandelmassa och vaniljkräm - mjuk, len och söt, ganska rinnig, mild mandelsmak. Gott, även om jag föredrar mandlar som tar för sig lite mer med stora bitar och rostade toner.

Alltså seriöst!? Grädden är ju frusen! :eek::arghh:O_o:(
Likadant om man beställer från Foodora Market... gissa om jag blev besviken när jag handlade mat, köpte med semlor och hade kaffe i koppen och bet i semlan... :p Jag var tvungen att kolla en extra gång om det var knäckebröd, eller semla jag bet i... Men det var kallt, så det var semla med väl djupfryst grädde.

Jag är inte överförtjust i semlor. Men har i år hunnit med att äta 6 st iaf. Är nog rekord år. :angel:
Idag hade dom semlor som efterrätt när jag och kollegan var iväg och åt lunch, så fick väl göra plats för en iom semmeldagen. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 580
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 011
Senast: hundtant
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 177
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama