Semin hemma?

timotej

Trådstartare
Görs inseminering endast på seminstationer eller finns det möjlighet på vissa håll att någon kan komma ut och seminerina hemma hos stoägaren? Bara en fundering...

Sv: Semin hemma?

Hittar du en veterinär som kan göra det så funkar det. Tror dock det krävs ett tillstånd plus att du bör ha en seminspilta. Jag har ett par bekanta som löser det på det sättet.

ja vet måste ha tillstån och vara utbildad på det och så vara villig att göra det;)

Tänk bara på hur många gånger man måste ta ut veterinär. Kolla brunst ena dagen, seminera nästa. Om stoet brunstar länge blir det många veterinärbesök. Mitt eget brunstar i en vecka, seminerad fyra gånger på den senaste.

Tack för svaren!

Det låter som att det blir lite väl komplicerat så jag släpper tankarna på det. :grin:

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Lejd
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka