Semester/sommar, era planer

zoller

Trådstartare
Vad är era sommarplaner? Resor? Inspiration !!

Märker nu att det snart är dags för semester och helt ärligt har jag varit så inkörd i mitt arbete och studier att jag inte hunnit reflektera över att jag snart har min semester, börjar få lite ångest och känna mig stressad..

Jag har precis varit 12 dagar på Island och i New York.

Resten av tiden tänkte jag spendera på mina landställen (i Dalarna, ute i skärgården vid St Anna, möjligtvis Öland). Om jag får tid över skulle jag vilja se västkusten, och om jag ska utomlands är jag sugen på Schweiz (vandra i Alperna), Lissabon eller besöka förintelselägren i Polen.

Jag har alltså inga spikade planer men många alternativ så tiden får utvisa vad jag hinner med och vad jag känner för att göra :)

Vi ska ta en liten tripp till Gran Canaria :). Det och lite vila är vad jag hinner på min 2-veckors semester :). Väldigt skönt ska det bli efter att bara ha varit hemma förra sommaren.

Jag ska till Moskva och eventuellt även Belgrad (men det lutar åt att jag inte kommer orka det sistnämnda pga. lat). Resten av tiden ska jag nog bara ägna åt att chilla. Sola, bada, grilla och festa med vänner.

Jag ska jobba ett par veckor och helger. Sen åker jag iväg till Skåne under en vecka med husbil tillsammans med några ur familjen med besök på bland annat Ullared, Kiviks Musteri och liknande. Om jag hinner och har råd lutar det även åt en 30h kryssning till Helsingfors tillsammans med min mor för att kolla in Mumin-utställningar och bara ha det bra :)
Inte direkt jätte-spännande planer, men det är ungefär det ekonomin tillåter!

Jag åker till Alderney, en av de brittiska öarna i kanalen om två veckor - jag och en grupp vänner hyr ett hus och ska stanna där en vecka.
Själv ser jag mest fram emot att bara ta det lungt och njuta av att vara borta från storstan (ön är så liten att planet som flyger dit är en 12 sitsare!)

I övrigt har jag inte planerat något mer - lite löst snack om en vecka på Mallorca (??) i Augusti, och även en tjejweekend i typ Barcelona i September, men inget spikat. Har även funderat på att faktiskt bara ta några dagar ledigt, utan att planera något särskilt och bara få lite tid.
Jag och en kompis ska även försöka få minst 2 helger bort från London i sommar, då jag sett alldeles för lite av ön trots att jag faktiskt bott här i snart 5 år!

Jag och familjen ska till USA och bila tre veckor i augusti. Sen ska jag vara mycket ute på landet i Norrtäljes skärgård. Eventuellt hinner jag och en kompis med några dagar i falsterbo och en sväng till ullared också. Sen såklart vara ute hos hästen :)

Jag har precis kommit hem från en resa till Venedig (MAGISKT!) och för resten av sommaren står bland annat vandring med sambon och en resa hem till familjen i norr på schemat. Hoppas på någon till liten utlandsresa också.

Jag har redan haft min semester för i år (långsemester, 2 månader på resande fot :love:) så jag ska jobba hela sommaren. Funderar på att kanske åka en liten sväng inom Europa i Augusti om plånboken okejar det :up:.

Min sommar består av en och en halv vecka i Sverige (check, åker tillbaka hem till Madrid imorgon), allmänt häng vid poolen och så lite roadtrips. Förutom mindre resor till spanska städer så hoppas vi kunna göra en större sådan uppåt i Europa.

Jag ser fram emot en sommar med varmt underbart väder, mycket häng med vänner som flyttar utomlands till hösten, lata dagar vid poolen och mängder med glass.

Jag jobbar som en dåre hela juli, sedan flyttar vi in i vårt nya hus den sista juli så resten av sommaren ska vi dricka öl, tapetsera, måla och dränera! :D

Eventuellt tar vi en sväng till min sambos helt fantastiska hus i Umeå.

Tänkte ta bil och tält och åka till Dalsland för någon form av friluftsliv, om det nu blir vandring, löpning, mtb, kanot, eller bara sitta på en stubbe och göra ingenting. Avrundar med minst ett konditoribesök.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 453
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
1 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka