Semester med små barn över julen.

FadeAway

Trådstartare
Vi har två små barn (1 och 3) och funderar att åka på någon slags semester över julen. Alltså inte en vecka och vi vill inte flyga. Hade tankarna på the reef men det är redan fullbokat.
Vi hade planerat att ha julen hemma (vi varierar mellan hos oss, sambons bror och min syster som alla har små barn.) Men svärmor har lagt beslag på julen och redan bjudit in hela sambons sida av släkten.
Tyvärr är jag inte så sympatisk att jag tänker kompromissa och eftersom de hade argumentet att om inga åkte till dem på julen så skulle de åka utomlands i stället så borde vi väl kunna göra detsamma.
 
Vi har två små barn (1 och 3) och funderar att åka på någon slags semester över julen. Alltså inte en vecka och vi vill inte flyga. Hade tankarna på the reef men det är redan fullbokat.
Vi hade planerat att ha julen hemma (vi varierar mellan hos oss, sambons bror och min syster som alla har små barn.) Men svärmor har lagt beslag på julen och redan bjudit in hela sambons sida av släkten.
Tyvärr är jag inte så sympatisk att jag tänker kompromissa och eftersom de hade argumentet att om inga åkte till dem på julen så skulle de åka utomlands i stället så borde vi väl kunna göra detsamma.

Vad vill du diskutera?
 
Rommealpin :)
Om ni nu gillar att åka skidor vill säga. Treåringen kan ju börja prova och ettåringen tycker säkert det är kul med pulka. Skilodgen är jättetrevlig att bo på, frukosten ingår och maten är god.
 
Rommealpin :)
Om ni nu gillar att åka skidor vill säga. Treåringen kan ju börja prova och ettåringen tycker säkert det är kul med pulka. Skilodgen är jättetrevlig att bo på, frukosten ingår och maten är god.

Oj skidor har jag inte åkt sen högstadiet och sambon aldrig. Jag är dessutom gravid så jag kommer vara relativt tjock och otymplig.
 
Beroende på var ni bor hade jag åkt till Köpenhamn, Oslo eller Helsingfors. Tycker att alla tre är mysiga städer och finns massor att hitta på!
 
Göteborg och Liseberg? Har för mig att de har öppet de flesta dagarna runt jul och där finns ju en del att göra för barnen med. Fast de kanske är lite små för det?
 
Vi har två små barn (1 och 3) och funderar att åka på någon slags semester över julen. Alltså inte en vecka och vi vill inte flyga. Hade tankarna på the reef men det är redan fullbokat.
Vi hade planerat att ha julen hemma (vi varierar mellan hos oss, sambons bror och min syster som alla har små barn.) Men svärmor har lagt beslag på julen och redan bjudit in hela sambons sida av släkten.
Tyvärr är jag inte så sympatisk att jag tänker kompromissa och eftersom de hade argumentet att om inga åkte till dem på julen så skulle de åka utomlands i stället så borde vi väl kunna göra detsamma.
Jag börjar känna mig lite tjatig med mitt förslag men Sätra Brunn har fina paket över julen, med aktiviteter för alla! :D
 
@FadeAway: Mora/Siljansområdet med besök på Tomteland kanske? Det finns säkert någon skidbacke i närheten som har barnkurser, då kvittar det ju att du är stor och sambon inte åker skidor plus att pulka fungar ju alltid.

Det går att göra utflykter runt Siljan också, tex Falun gruva (stängt julafton/juldagen dock).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min mor har länge haft en fantasi om att fira jul i en stuga i Sälen (ungefär lika länge som jag har varit utless på julen och velat...
Svar
5
· Visningar
918
Relationer Är ännu ett tag till jul men grubblar redan på hur vi skall fira. Skulle jag få bestämma skulle det bara vara jag och sambon, men det...
Svar
10
· Visningar
1 958
Senast: Och_Aye
·
Övr. Barn Jag har nog skrivit fler trådar tidigare om min svärmor. Om att jag upplever att hon favoriserar mina barns kusin, det finns olika...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 536
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp