Selhjälp!

Lottiz

Trådstartare
Hej sitter och letar sele till pållen. Men det är ju en djungel. Spec eftersom jag letar efter en relativt billig men bra sele.
Inte intresserad av någon sk "skitsele" En sån finns redan och den använder jag inte..:crazy:

Hästen är i fråga är en 20 årig herre, kommer endast köras lite lugnt i skogen ca 3 dagar i veckan. Vagnen är en rockard med svängel (stavas?)

Har ni några bra tips på en prisvärd sele? Syntet eller läder spelar ingen jätte roll. Kan även tänka mej begagnat.

MVH Lotta

Sv: Selhjälp!

Jag har en Pfiff Standard till mina shettisar och den tycker jag är helt ok (kostar ca 2000 kr). Men det är förstås ingen superlyx-kvalitet och hur den är till större hästar vet jag inte.

Ja jag kan verkligen rekomendera vår syntetsele med svängd brösta :love:

Lägger in en liten bild också ;)

29208347.jpg

Det är en Zilco men den kostar nog det bubbla mot din budget. Men den är kanon!

Du kan köra med den 3 dagar i veckan sedan när du pensionera din herre vid 30 års ålder så kan du sälja den och få igen en stor del av pengarna ;) :idea:

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
A
Körning Hej! Jag har en ponny (140cm mkh) som är inkörd av hennes förra ägare. Nu funderar jag på att börja köra henne lite så smått igen, men...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Nora
·
Körning har precis börjat köra min 24 årige fjordkorsning (ca 140 cm mkh...) och det går kanon. *lite kaxig eftersom alla alltid sagt att "han...
2
Svar
32
· Visningar
2 546
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18