M

maja_a

Hej! Jag har börjat planera foderstaten för vintern. Har räknat den på denna sida: http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/foderstatsprogram/enter.cfm
Där blev alla värden bra förutom selen, där stod det att han fick för lite. Kan någon tipsa på ett foder som innehåller selen. Det ska helst inte innehålla så mycket annat, finns det något kanske mineralfoder?
Han ska få:
6dl Kraft bas
Salt
kraft magtarm (iallafall nu när vi byter foder)
mineral(?)

Äter utöver det 8kg Hösilage.

mvh
Maja
(förlåt om det står lite sluddrigt är lite trött:angel:)

Sv: Selen

annars kan man ju ge evitamin, det täcker upp ganska bra. beroende på hur stor brist såklart. men finns bra evit med selen i också

Sv: Selen

Jo det finns det, men är det enbart selen som är bristen varför skall man då betala för och ge E-vitamin?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då vi tyvärr har väldigt hög halt av kalcium i vårt hösilage behöver min häst få tillsatt en betydande mängd magnesium i sitt foder för...
Svar
11
· Visningar
1 438
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka