SiZo

Trådstartare
då jag har ett dräktigt sto så är detta mineral mkt viktigt, men ingen hästfoder butik i närheten (inom 5 mils radie) säljer rent selen :eek:

jag har därför köpt saltstenar med selen i, tror ni det räcker?
vart köper jag annars selen?
det är ju selen i krafft protein oxå, tror ni det räcker tillsammans med saltstenen?

mineraler i övrigt kommer hon inte att få då mitt hö har tillräckligt av det, förutom fosfor, men det fixar jag med lite havre tänkte jag...

Sv: selen

Apoteket. Tokosel - mkt bättre än allehanda andra produkter som säljs i foderbutiker o ridsportaffärer:) Drygt är det också.

ok! vad kostar det? hur mkt ger man? är det flytande eller tabletter? vart i apotekets hyllor står det?

hur länge räcker 1 till 1 häst?

Tror att det står på förpackningen att 1 mått/ 400 kg häst 1 gång/ vecka. 1 mått är ca 11 g.
Det finns förpackningar på antingen 800 g eller 2 kg. Vet ej om de står framme, jag frågade efter det på apoteket och de gick och hämtade det åt mig.

/Qbaby

Ovanstående har svarat på doseringsfrågorna så de behöver jag inte upprepa men det står inte på hyllorna, inte på vårt apotek i a f, utan du får fråga över disk. Den mindre burken räcker lääänge till en häst, jag ger 1 mått per vecka och ett mått är som sagt bara 11g!

Priset kommer jag inte ihåg, har 375 eller ngt sånt i bakhuvudet men är inte helst säker, det kan kanske ngn annan här svara bättre på?

800 g burken kostar ca 290 kr och 2 kg burken 635 kr. Priserna blir lite billigare om man har dem på recept.

Då fick TS sina svar ang priser, tack:) Mitt minne är nog inte det bästa...lite skillnad på 290 o 375:o

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 540
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka