Red_Chili

Trådstartare
Ja, planen är då att jag ska börja gå ut med katten i koppel när det blir varmare ute. Vi tränar för fullt på att våga gå ut ur lägenheten och gör enorma framsteg! Katten som förut inte vågade gå över tröskeln ut ur lägenheten går nu raka vägen ut i trapphuset, har kommit över sin rädsla för hissen och gick häromdagen in i den också :D

Men, nu vågar jag inte låta henne gå längre utan att hon har på sig någon sele.

Frågan är då vad man ska ha för sele. Katten är rädd för klickljud vid halsen (som det blir med många snabbspännen) och tycker det är obehagligt om man håller fast henne för att kunna knäppa med vanligt spänne runt halsen.

Har sett att det finns lite selar som man bara trär över halsen och sedan knäpper enbart runt magen. Är det någon som provat något sådant? Hur har det varit?

Finns det någon sele ni tror skulle kunna passa bra på min katt? Det är en långhårig men väldigt liten katt.
 
Sv: Sele?

Jag har inga klicker på mina selar.Dom är ung som kaninselar.
Använder dom dock aldrig men förr var jag tvungen till det & dom fungerade bra.
 
Sv: Sele?

Jag har massa olika varianter. Bäst är den här: Come with me Kitty.

De som spänns runt halsen är mycket säkrare än de som sitter i Y, katter lär sig fort att backa... Come with me-selen dras åt när katten backar, men sitter ganska långt ner på bogen annars. Skitbra på min hankatt med massiv nacke och bringa, men reglerbar så den sitter bra på hans hälften så stora mormor som är slingrig som en ål.
 
Sv: Sele?

Åh, den där såg ju tokbra ut! Var kan man få tag på en sådan? och vad kostar de ungefär?
 
Sv: Sele?

Jag har massa olika varianter. Bäst är den här: Come with me Kitty.

Har två sånna jag också, dom är jättebra! :laugh: Har försökt promota den i diverse seltrådar på olika forum men det verkar vara väldigt få som nappar. Folk verkar vara helt insnöade på diverse puppiaselar.

Rekommenderar dom varmt iaf, lätt att sätta på och ta av, sitter inte åt runt halsen och dras åt ifall katten skulle börja dra.
 
Sv: Sele?

Har köpt mina på Djurmagazinet. Har för mig att dom kostade ett par hundra (?) men det är dom värda. Följer dock med ett "bungy"-koppel (elastiskt och jättekort) som inte är något vidare, bytte ut det mot 3 m långt snörkoppel istället.
 
Sv: Sele?

Den är billigast på brittiska amazon, men jag har sett den för 250(?) i lokala djuraffären. Tyvärr får man ju betala för kopplet som följer med, men selen är värd det.

Vi köpte en jättesnygg Puppia till Paxi, har aldrig provat en sele som sitter så illa så mina katter är uppenbarligen inte byggda för den. För smal över hals och bog och för kort i ryggen (en storlek upp hade blvit för stor runt om).
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp