Sele till tryckvagn.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tosen_85
  • Startdatum Startdatum
T

Tosen_85

Har hört att man ska ha loksele när man kör med tryckvagn, stämmer detta? Isåfall, vad är anledningen till det?

Sv: Sele till tryckvagn.

Loksele kan man inte ha till tryckvagn, inte den vanliga protrainern i alla fall, den ska selas ut med remsele, såvida de inte gjort om den. Däremot bör man ha en kraftig läderförbygel till istället, så att hästen drar med bogarna och inte med selen. Av samma anledning kan man lika gärna dra (något annat än protrainern) tungt med loksele.

Sv: Sele till tryckvagn.

nej det känns inte som det fungerar. jag har kört med både remsele & på senare tid, QH. Men man bör ha en bredbrösta som sitter i "tryckvagnsremmarna" eller nedlindad runt skalmarna för jämt tryck.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar