Sele till shettis

Sv: Sele till shettis

Ja man kan ju tycka det, men många som har ínternetbutiker är självlärda och säljer det som folk som handlar via nätet vill ha, billiga selar med snabb leverans, och så länge folk köper så kommer det ju att säljas, men det är inte säkert att personen bakom har någon direkt kunskap om vad som passar eller hur det ska sitta, inte på mer än grundläggande nivå iaf. Säger absolut inte att det är så överallt eller att alla som handlar via nätet köper sämre grejer, men det är ju helt klart en större andel där än om man går till en "riktig" selmakare.

Nej, det kan ju säkert vara så... Får ta och besöka den där butiken tex, istället.... Såg inte att de hade så små lokselar dock..

Vad är den andra typen av sele du nämde? vet inte om jag har hört talas om sådan förut.

kan du inte lägga ut en bild på din plutt (obs i positiv mening mina småttisar kallar jag också pluttar) så vi ser hur selläget ser ut. OBS från sidan och från den manfria sidan (som ska vara den vänstra sidan)

Absolut! Fixar en imorgon till er!

Tack för all er tid och expertis!:)

( Kallar min lilla för plutt också ibland.. eller skurk.. Kärt barn har många namn säger man ju )

fast "globusen" på jaboruder är förstärkt och har kraftigare hjul. trevlig rockard..

Tycker den från jaboruder ser jätte bra ut, synd att inte den fanns när jag köpte min vill gärna byta till den i stället. ;)

Varför vill du byta din? Den du har är du väl nöjd med? Eller har den krånglat mycket?

Jag är jätte nöjd med min tycker den är helt parfekt ! :) Men jag gillar skaklarna på den andra mer, och så satt svängel lägre.

Liknande trådar

R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga...
2
Svar
23
· Visningar
9 603
Körning Dum fråga kanske, men det var så längesedan jag hade ponnysar att köra. Går ju inte att jämföra med ardennern som bara arbetade här på...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Anna_
·
Körning Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! :banana: Som en...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: mazariin
·
Körning Jag måste få fråga er som kan det här med körning :) Till våren kommer jag förmodligen att låna in en shettistjej till mitt stall...
2
Svar
25
· Visningar
3 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat