Sele med låga Qfästen

Djurjouren

Trådstartare
Jag söker efter en sele med låga fästen för QH, som har bred anläggningsyta mot hästen och är av syntet. Tips?

Sv: Sele med låga Qfästen

Min pappa har en Wahlsten som är 8 cm bred (är det brett? Den är bredare än t ex Walsh) och i syntet men jag vet inte om den har låga fästen. Går det inte att ändra höjden på dem?

Ok, det kan vara något. Ironiskt nog så säljer jag selar själv men bara ett märke och deras selar kan man inte ändra så mkt på höjden. Det innebär att när unghästarna tjaffsar så får de rumpan under skaklarna och det slutar inte väl kan man väl säga:crazy:

tärnsjön ( vet inte om den säljs längre) har ju tre gängade "hål" som man kan välja mellan

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
243
Senast: Mearas
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar