Selar från Klindt?

Sv: Selar från Klindt?

eller nått tips på annan maraton/dressyrsele som går att få i brunt? :laugh:

Från nått bra ställe, med trevligare läder än Ideals vanliga selar men kanske inte fullt så mycket pengar som Tärnsjös :angel:

Klindt har jag sett på SM-tävlingar i Skåne. De tävlar själva med sina selar så jag tror nog det är ok saker. Dock ser jag på deras billigaste modeller så är det hel svanskappa och det rekomenderar jag inte för det är ett himla pill att få igenom svansen där.
Här är en brun sele dock med rostfria beslag: http://www.washap.se/index.php?page...n=com_virtuemart&Itemid=57&vmcchk=1&Itemid=57

Hade en kompis som beställde Ideal selen på Börjes i brunt och med mässingspännen och det blev så snyggt! Ska se om jag hittar en bild!

Klindt har jag sett på SM-tävlingar i Skåne. De tävlar själva med sina selar så jag tror nog det är ok saker. Dock ser jag på deras billigaste modeller så är det hel svanskappa och det rekomenderar jag inte för det är ett himla pill att få igenom svansen där.
Här är en brun sele dock med rostfria beslag: http://www.washap.se/index.php?page...n=com_virtuemart&Itemid=57&vmcchk=1&Itemid=57

Hade en kompis som beställde Ideal selen på Börjes i brunt och med mässingspännen och det blev så snyggt! Ska se om jag hittar en bild!

Oj nej hel svanskappa lät inte som ett alternativ.
Undrar om man skulle kolla med Tidaholmsvagnar, tror dom säljer dom också, kanske kan höra med dom.

Kruxet är ju att jag aldrig var förtjust i den Ideal sele jag hade + att jag ville ha en brun.
Beställde en och blev lovad leverans men mja, kommer ju inte så nu börjar jag kolla på andra alternativ.

Vilekn på länken du skickade var det du syftade på? :laugh:

Tack för ditt svar iaf :laugh:

Presentation heter den mitt på sidan ungefär.

När man beställde på Börjes så fick man en leveranstid och visst var det rätt några veckor men det var pga av att hon ville ha mässingfärgade spännen. Men hon väntade och det blev bra. Skulle hon haft en brun med silverfärgade spännen så hade de det hemma just då.

Vi har en ideal maraton till halvblodet och bröstan funkade inte alls. (Inte till någon av våra hästar förresten) Lädret är inte heller ok och den slits fort. Sen känns det som de förstärkningar som finns inte sitter på "rätt" ställen. Dock tror jag att det är bättre passform på den något enklare varianten.

Ja Tidaholm är ju återförsäljare för Klindt och jag tror Mats (på Tidaholm) själv också kör med dessa selarna. Vet att han säljer Van der Viel selar och där finns många snygga selar om man betalar. :d

Presentation heter den mitt på sidan ungefär.

När man beställde på Börjes så fick man en leveranstid och visst var det rätt några veckor men det var pga av att hon ville ha mässingfärgade spännen. Men hon väntade och det blev bra. Skulle hon haft en brun med silverfärgade spännen så hade de det hemma just då.

Vi har en ideal maraton till halvblodet och bröstan funkade inte alls. (Inte till någon av våra hästar förresten) Lädret är inte heller ok och den slits fort. Sen känns det som de förstärkningar som finns inte sitter på "rätt" ställen. Dock tror jag att det är bättre passform på den något enklare varianten.

Ja Tidaholm är ju återförsäljare för Klindt och jag tror Mats (på Tidaholm) själv också kör med dessa selarna. Vet att han säljer Van der Viel selar och där finns många snygga selar om man betalar. :d

Ja när jag blir rik får det bli van der Viel :rofl:

Japp snygga! :d Jag hade nog hört om man kan välja till mässingspännen så man kan ha mässingfärgade lyktor till :)
Och den andra verkar mest praktiskt. Kan inte med det där att draglinorna inte kan tas bort från bröstan men det är kanske en vanesak.

Slänger in en fråga jag med - nån som har tips på vart man hittar återförsäljare till Imperial?

finns det inga andra? :crazy:
Så även till Ideals Leder Tech som jag var på jakt efter från början.

Driveout och Börjes säljer Ideal selarna. Ring och hör. Driveout kanske tar hem Imperial också. Iallafall brukar de ha koll på prisvärda alternativ.

Sist vi köpte sele så köpte vi en Zilco vilken Driveout fixade hem till oss då vi inte ville ha "standard" selarna de hade på sin hemsida. Driveout har alltid varit tillmötesgående för att få en individanpassad sele. Kan verkligen rekomendera dem.

Liknande trådar

Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: skiesabove
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2