Sel-fråga

Zewz

Trådstartare
Jag har kommit över en rejäl loksele till min nordsvensk på 2,5 år. Har tidigare under inkörningen använt en lånad sele.
Hittade denna sele hos en man där jag köpte en släde.
Nu till mina funderingar. Är det dumt att den är stoppad "hela vägen runt"? Den ligger (enligt mig, ska få hjälp att passa in den om jag behåller den) hyfsat just nu, och går att justera lite till, men kusen kommer nog bredda sig en del... Den är ju liksom avgränsad i mankputan, så om hästen blir för bred går det kanske lämna in den och få den översta stoppade delen borttagen? Eller ska jag helt enkelt leta vidare efter sele? I övrigt är den hel och i okej skick, och jag misstänker att jag kan komm rätt billigt undan, lite därför jag är så intresserad ;)

sele1.jpg

sele2.jpg

Sv: Sel-fråga

Inga problem att den är stoppad runt om. Det enda är att den har sin begränsning i justering eftersom man inte kan flytta den övre lokremmen lika mycket. Men du har en rejäl bågdäckel som ser fin ut så den är ju värd en del också.

Ja, jag gillar den rejäla bågdäckeln också. Är ändå osäker. Ska nog be att få ha den hemma ett tag till så min "mentor" får hjälpa mig att se om den kan passa :)
Skönt att få hjälp av folk som kan :)

Vad tror ni den kan vara värd då? Jag prutade en del på släden :angel: så han har nog inte stenkoll på vad grejerna är värda...

Okej. Det finns några torrsprickor och det fattas nån rem på bakselen. Svanskappan blev nog kvar. Hittar vi den tänkte jag erbjuda honom 1800-2000 kr och se om han tar det. Är det rimligt?

Haha! För de pengarna kan du få köpa min loksele utan problem - som inte är stoppad runt om. :angel:

Skickar du hit en rejäl komplett loksele med bågdäckel för 1800 är det taget! Den ska passa en nordsvensk som hotar att bli 170 och bred som en lagårdsdörr :rofl:

Liknande trådar

Anläggning Ja, hur gör man när marken tillhör någon man inte känner eller ens vet vilka de är. Efter kik på lantmäteriet så verkar de inte ens...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Magnum
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 432
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 282
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna