Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Just ja, varsågod till EmmaW också :) Vad roligt att du tyckte om sakerna, ät inte chokladen bara för den ska drickas ;) :D

Jag är lite virrig i bland :o vilken tur att du sa det :D Jag har kikat på den och tänkt att jag ska vänta lite med den till en kväll av lugn och ro :d Nu måste det ske i kväll tror jag :d :D

Senast ändrad:

Ha ha, ja det hade nog inte vart så gott att äta den :D

Hoppas den är lika god som det lät som :)

Helt rätt. Ber om ursäkt för det långa rimmet (kom in i ett flow).

Kan tipsa om att lägga lite gelé ovanpå brieosten (på kexet) smakar himmelskt. Jag vågade dock inte skicka med ngn ost :)

Ett annat tips är att röra ner en klick om du gjort tex brunsås. Lyfter det hela en hel del.

Jag missade en ingredienslista i paketet.
Gelén består av
Äpplen (egna så helt ekologiska)
Lime
Chili
Socker
Vegetarisk variant av gelatin (har glömt vad det heter)

KL
Funderar fortfarande över min tomte och ber om en ledtråd.

åh det lät himla gott :)

Lindt har en butik på Freeport där de säljer i lösvikt, h3lt livsfarligt... Kul att du tyckte om pralinformen!

Den där chokladen var livsfarligt god - otroligt glad att jag inte har den lättillgänglig, men vad ska jag göra när den är slut :(
Går det att ordna hemkörning framöver? ;)

Pralinformen var perfekt :D

En undran, du och cili (tror jag det var) fick ju tomta åt 2 som annars skulle bil utan pga avhopp. Betyder det att de som hoppade av tog emot sina klappar??

kl

Har gett ledtråd till mitt "offer" tidigare, ifall denne missat det :) Har iof inte sett till "offret" i tråden på länge men ja, iallafall :p

kl

CameraZOOM-20131226211158650_zps34156983.jpg

Här är äntligen en bild på mitt underbart doftande paket! Inte undra på att hunden gick och sniffade så runt granen :D Hon är alltid intresserad av mina kaffekoppar också...
Allra mest älskade jag termosen, jag har tänkt köpa en ny i åratal nu! Riktigt bra julklapp, tack snälla!

Jag har inte hunnit hänga med så mycket i tråden nu senaste dagarna, först ställde blåsten till det så mitt internet låg nere något dygn och sen fick jag varning för skadlig programvara här på Bukes, så jag har lite att läsa ikapp.
Det jag vet är att kaffet i mitt paket är köpt i en butik i Helsingborg, jag får klura lite vidare därifrån.

Till mitt eget secret santa offer kan jag ge ledtråden "änglavingar" :)

*kl*

Ledtråd till mitt "offer":

Midvinternnattens köld är hård,
smådjuren gnistra och glimma.
Alla dricka i enslig gård
varm dryck i midnattstimma.

kl
Nu så är jag hemma vid en dator igen o kan lägga upp en bild på innehållet i mitt paket!!
wpid-20131223_101718.jpg

Jag blev jätteglad! Men jag har ingen aning om vem min tomte är..behöver nog fler ledtrådar, nån med katt tror jag? :angel:

Tack :) Har inte hunnit smaka på gelen än men téet var himmelskt gott! Jag älskar sådana där téer som i princip bara består av frukt och blommor :d

*KL*
Liten ledtråd till mitt "offer", någonting för smaklökarna och någonting för hjärnan :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
19 524
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 234
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka