Se upp för hästskojare på nätet

Sv: Se upp för hästskojare på nätet

Men alltså, det där har ju hållt på i flera år - att inte folk uppmärksammat detta ännu? :confused: Varje sånt mail som jag får åker raka vägen i skräpkorgen. ;)

Går man ens på sådant?

Eslövspolisen har ingen misstänkt för bedrägeriförsöket. Personen kallade sig Carlos Montes och skrev i mailet att han bor i London.
Men hur vet de då att han är irländare? :confused:

Att man ens läser det och lägger energi på det är för mig oförståeligt :p
Om alla ignorerade det, och ingen gick på det så skulle nog dessa "bedrägeriförsök" iaf till viss del försvinna.
Förhoppningsvis. :cool:

Ack, finns det verkligen folk som går på det där?

Såna mail får man ju lite hur som helst när man har annons på något. Exempelvis när man vill KÖPA en rockard...Så vill de gärna köpa saken man annonserar ut osv.

Åker jämt rätt i papperskorgen. Men finns det alltså människor som går på detta? :confused:

Ack, finns det verkligen folk som går på det där?

Såna mail får man ju lite hur som helst när man har annons på något. Exempelvis när man vill KÖPA en rockard...Så vill de gärna köpa saken man annonserar ut osv.

Åker jämt rätt i papperskorgen. Men finns det alltså människor som går på detta? :confused:

Japp, det finns faktiskt det. Sunda, friska och kloka människor. Jag har kommit i kontakt med två familjer nu under hösten som har gått på det. Och som sagt, kloka och förståndiga människor...Helt otroligt!

Jag är inte insatt i detta. Vad händer om man går med på det, men inte skickar pengarna tillbaka till dom utan går till polisen?
För lurandet går väll ut på att folk får för mkt pengar, och det som bilr för mkt över ska skickas till personen. Dock är pengarna inte tillhörande den personen som svarar på en annons, stulna pengar som man får betala igen om man skickar pengar till mailpersonen?
Eller har jag missförstått det hela?

Om jag förstått det rätt, då undrar jag vad som händer om jag behåller pengarna och sedan går till polisen med dom? Borde inte det hjälpa polisen att få fast dom?

Kan man inte bara behålla alltihopa? :D

Det är just det att det finns inga pengar på checken eller postväxeln.
Du får ut pengar först från banken som sen upptäcker att checken/postväxeln saknar täckning. Men då har redan många skickat iväg "överskottet" till det uppgivna kontot.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports webbchef Lina Nydahl blottar sin strupe. Eller kan man se det som ett offentliggörande av en egen personlig evolution? I...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När häst och ryttare blir ett, och tillsammans får det svåra att se enkelt ut, då är ridsporten något mer. Då blir den ett bevis på vad...
2
Svar
23
· Visningar
2 026
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Anton Rosenblads vän gick bort byggde han om en av sina vagnar för att kunna köra kistan till begravningen med hjälp av sina...
Svar
3
· Visningar
485
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 357
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel