Se och uppleva?

Sv: Se och uppleva?

Jag vill/ska besöka Ryssland, helst både Moskva och St Petersburg. Och så ska jag lära mig lite av ryska språket så man åtminstone kan läsa skyltar och beställa en öl. :)

Och någon gång ska jag se Mouse Trap i London. Och besöka Moderna museet och Ground Zero i New York. Resa Hurtigruten i Norge och fjällvandra i Sverige.

En sak som jag länge drömde om, var att genomföra Stockholm marathon vilket jag lyckades göra i kyla, regn och blåst 2012. Det var en strapats men absolut en upplevelse som jag inte vill ha ogjord, rekommenderas om man är det minsta intresserad av löpning och träning. En fantastisk känsla att jogga in på Stockholms stadion. Jag skulle egentligen vilja göra en svensk klassiker också, men får ännu inte riktigt ihop ekonomi och tidsåtgång med alla resor och anmälningsavgifter och olika träningsformer. Men jag har inte gett upp tanken ännu!

Senast ändrad:

Wow! Men gick du där bland björnarna ensam med hundarna? Vågar man det? Har alltid drömt om att se en svartbjörn, men samtidigt är ju björnar farliga :nailbiting:

Grizzly bjornarna finns inte pa Vancouver Island utan vi akte en battur for att se och uppleva dem pa sa nara hall och pa fastlandet haller man sig fran omraden dar Grizzly kan finnas. Pa on finns dock MASSOR av svartbjorn. Svartbjorn ar mindre och betydligt fredligare. Nar jag bodde i Florida red jag mycket dar det fanns svartbjorn, ofta kom stallagarens hund (storlek som min rottis) med och hon jagade upp bjornar i trad mer an en gang :p vilket gor att jag inte ar sarskilt radd for bjorn ... sa lange jag har hunden med mig.

Pa Vancouver Island gick vi en promenad och nar vi kom till kronet pa stigen sag vi en stor svartbjorn som plockade vilda bjorbar 30 meter bort efter stigen. Mandy och jag hade vinden i ryggen sa bjornen visste direkt att vi kom, stannade och gick in bakom ett par sma kvistar och stallde sig for att titta pa oss. Da vande vi och gick tillbaka.:p Sedan gick jag samma vag over en timma senare med valpis Diva men gick da forbi platsen eftersom jag antog att bjornen var borta sedan lange ... Valpis skulle absolut in i skogen mitt emot dar bjornen hade atit ... och nar vi hade vant och gatt tillbaka stannade jag och tittade mig over axeln ... och dar var bjornen igen pa samma stalle som nar Mandy och jag var dar. DET var inte kul. Jag misstanker att Diva snarare skulle springa at andra hallet an att halla undan bjornen om det gallde.;)
Svartbjorn ar normalt inte interesserade i oss manniskor ... de tillhor de som vill "leva i fred". Tack och lov!

Senast ändrad:

Har inte läst tråden så noga, men tror ingen skrivit det innan iaf, men jag vill se;

Norge: Predikstolen eller vad det heter, ni vet nog vad jag menar. Sen mer av Norge med, norra Norge kanske främst, men mer också, åka Hurtigruten t ex!

//r

Har inte läst tråden så noga, men tror ingen skrivit det innan iaf, men jag vill se;

Norge: Predikstolen eller vad det heter, ni vet nog vad jag menar. Sen mer av Norge med, norra Norge kanske främst, men mer också, åka Hurtigruten t ex!

//r

Till Norge kan jag rekommendera Torghatten i Brønnøysund, det är ett berg med ett STORT hål rakt igenom! Jag var där för att dyka och passade på att knalla upp lagom till solnedgången! :)
Ingången (en av mina vänner har ljusblå jacka, han syns som en prick):

Utgången:

Sista dagen satt jag och fotade soluppgången, då kom denna skönhet förbi, örn:

Jag skulle vilja rida i full galopp igen och hoppa några små fasta terränghinder.

kl

Jag vill åka till Australien. Backpacka som värsta tonåringen. Utan barn, bara jag. Eller med nån vän, men inga av mina vänner vill dit och göra samma. Men dit vill jag, och inte till Sydney utan jag skulle vilja till Darwin och Perth framför allt.

Det är ju inte fel att ha drömmar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 406
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 227
Senast: pillerill
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig...
45 46 47
Svar
921
· Visningar
35 870
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar