Se och njut! *Äkta kärlek*

Sv: Se och njut! *Äkta kärlek*

det vet jag att ni blir:) Ni är ju såå himla bäst ihop<3

undrar lite vad domarna skulle säja om man gick in på en dressyrbana sådär ;D han klarade ju det äkta galant iaf. Man blir verkligen helt förtrollad av den filmen :love:

Ja, det undrar jag också! Han är verkligen sjukt duktig:love:

Mycket häftig film! :)

Lite ot, men måste bara fråga... Är inte hästen i filmen väldigt överbyggd eller är det den taskiga kvalitén och vinklarna som gör så? :o

Ja,jag blir förälskad!:love:jag kan ju ochså alltid drömma^^:angel:

Japp, jag tror också det. Är nog en quater, eller? Är inte så bra på hästraser, men de brukar väl ha lite överbyggd bak, eller?

WOW! :love:

Helt enastående imponerande

Du är så pass duktig redan med din Ella så jag tror ni har en bra chans att fixa till något sådant som visas på filmen.

/M

jag tycker sådant där e jätte faschindernade. undra hur lång tid det skulle ta att få mina hästar så...

Jag har sett den där videon många gånger här på buke men jag måste säga att jag aldrig blivit imponerad. Det där tilltalar mig helt enkelt inte, det känns mer som inlärd frihetsdressyr än som ren kommunikation där hästen inte blivit lärd något innan, tycker heller inte att det lyser om hästen. Men jag är nog lite Hempfling-partisk så jag antar att jag inte är helt objektiv. xD

Något jag däremot är imponerad av är dig Ella_99! Jag tycker att det är jättekul att se bilder på dig och din fina arab, ni verkar ha en jättefin kontakt redan och ni är så lika på något sätt! :) :bow:

Håller med att hästen inte visar lika mycket utstrålning som Hempflings hästar, men det kan ju kanske bero på att det är en quarter (?) som inte har precis samma gångarter och kraftfulla utstrålning som t ex PRE-hästar. De utstrålar ju mer ett slags lugn. Men nog tycker jag att det är vackert allt! De dansar med varandra. Hästan har 110% av sin uppmärksamhet riktad mot sin ledare och litar på honom. Sen utför de ju massor av "trick", som jag i framtiden även vill kunna utföra med Ella. Och de är ju inlärda såklart. Det är ju ungefär som man lär hästen en ny rörelse i dressyr. Men grunden för det hela är ett starkt förtroende och tillit. Vänskap :love: Sen är det nog menat som en liten show av vad de lärt sig tillsammans.

Tack för den snälla kommentaren! :bow:

haha det bästa var ju när han helt plötsligt vänder om och hoppar ut från banan, helt oväntat! :D

Härlig video.. tyckte om att se den fria piaffen och hoppen.. pållen kan hoppa iaf ^^

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 425
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17