Se könet på UL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Är nu i v 35+6 och var på sista ul:et i tisdags ( de som tillhör Lund får ett i v 18 ungefär och ett i v 33 ungefär). I v 18 kunde de inte se könet då bebisen låg med ryggen utåt och knep hårt med benen. denna gången såg bm vad det var och eftersom jag ville veta så berättade hon att det är en flicka. Jättekul då jag har två pojkar:D

Men när jag kom hem började jag fundera. Hur säkert är den här könsbestämningen egentligen? Är det kankse säkrare att se en pojke än att se en flicka? Tänk om det ploppar ut en pojke till *fniss*

Så nu ska jag shoppa bebiskläder igen, denna gången med lite mer färg i:banana:
 
Sv: Se könet på UL.

Det händer att de ser fel, där är ett av skälen till att de ofta inte vill kolla detta.
HUR säkert det är beror väl ganska mkt på hur tydligt de har sett fostret, från vilken vinkel.
 
Sv: Se könet på UL.

Bor i Jkps landsting och här får man inte veta. De skyller på att det aborteras flickfoster men det låter lite konstigt, UL gör man i Jkpg i vecka 18-19 ungefär och då är det försent för abort. Jag förstår om de inte vill det men då tycker jag de kan säga det, inte ljuga. Själv tycker jag att det bara spär på fördomarna mot andra kulturer men å andra sidan Kan det ju hända att det faktiskt är som de säger, att det aborteras flickfoster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

T
  • Låst
Övr. Barn När kan man göra det? Vet att det står på ul-papprena till v.18 att de inte gör könsbestämning, men jag läste någonstans att de kan se...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp