SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr så har du rätt @Gammeln. Men de är i minoritet. Under 15%. Det enda man kan göra är att sprida information och tydligt visa andra sätt att se världen och visa hur tokigt det blir med en sådan sned världsbild. Och aldrig låta skiten få inflytande. Lite motvind har inte hindrat många världsmästare.
Jag tycker du ska lägga ner ditt BS om rasister. ALLA är lika mycket värda, (även rasister,) som du så fint brukar säga. Sverige har plats för ALLA, även rasister. Så lägg ner ditt skitsnack och diskutera istället vad den här tråden handlar om dvs varför SD hela tiden ökar i ALLA väljarbarometrar

Det jag läste in var allvarlig kritik mot män som i islams namn kuvar kvinnor. Hur läser du in svepande hat mot islam och muslimer i det? Är det inte ok att kritisera fundamentalister i förorten?

Jag tycker du använder rasist-kortet på ett helt överdrivet sätt här.

Jag förklarade vad jag menade i inlägget strax ovanför. Mitt rasist-kortet var inte riktat mot vare sig artikeln som bemöttes eller Avellan. Det riktar sig mot det vi ser prov på här på Bukefalos och andra fora. Det var också det jag tyckte var ett intressant perspektiv. När kritiken går från att kritisera fundamentalisters beteende i förorten till att svepande kritisera islam och förorten. Vilket den ständigt gör.

Tyvärr så är det nog betydligt fler.
Skulle tro att över 50% av befolkningen (minst) har rasistiska fördomar av ett eller annat slag.
Utåt sett så för man fram åsikter som är klart rumsrena , men mellan skål o vägg kommer sanningen fram.

Nej, då kommer ibland idiotin fram. Inte sanningen. Ofta försvinner den om man kraftfullt bemöter den.

Nej, då kommer ibland idiotin fram. Inte sanningen. Ofta försvinner den om man kraftfullt bemöter den.
Vadå inte sanningen, tror du personerna i frågan ljuger om vad de tycker?

Offentligt är de flesta svenskar mycket positiva till ex missbruksvården. Inofficiellt är det frapperande många som instämmer i ordspråket: som man bäddar får man ligga.

Om folk undertrycker sina åsikter för att de inser att dessa klingar illa är det väl inte sanningen, då handlar det ju om rädsla istället.

Vadå inte sanningen, tror du personerna i frågan ljuger om vad de tycker?

Offentligt är de flesta svenskar mycket positiva till ex missbruksvården. Inofficiellt är det frapperande många som instämmer i ordspråket: som man bäddar får man ligga.

Om folk undertrycker sina åsikter för att de inser att dessa klingar illa är det väl inte sanningen, då handlar det ju om rädsla istället.

Jag tror att många slentrianmässigt är främlingsrädda och kan ge uttryck för det, utan att ha tänkt igenom vad det egentligen innebär. Det är vad jag stöter på då och då.

Så nej, inte ljuger. Bara ogenomtänkta åsikter baserade på normer, rykten, missuppfattningar och en alltför grund analys.

Jag tror att många slentrianmässigt är främlingsrädda och kan ge uttryck för det, utan att ha tänkt igenom vad det egentligen innebär. Det är vad jag stöter på då och då.

Så nej, inte ljuger. Bara ogenomtänkta åsikter baserade på normer, rykten, missuppfattningar och en alltför grund analys.
Sluta nu, det är ju bara att gå igenom vissa medias arkiv så hör du ju etablerade politiker haspla ur sig flagranta rasistiska åsikter, när de är mellan skål o vägg, samt rumsrena när media är öppet närvarande.
Då handlar det om lögn o dubbelspel.

Samma sak gäller många medelsvensson , man törs inte stå för sina åsikter av rädsla för att schavottera.

Vad tror du annars de anonyma mötesplatserna är så populära för?

.I Irak, Syria( Mesopotamien) Afganistan m.fl håller man på att förstöra stora delar av det historiska världsarvet. . Man krossar enorma artefakter, säljer de mindre,skändar muséer, spränger hela historiska byggnader,bränner värdefulla bibliotek som inte överensstämmer med islam. Islam vill inte ha/ kan inte konkurrera med vetenskapen precis som den katolska kyrkan för många hundra år sen. De annihilerade förr kunskap från kunskapsbanken i Syrien o tog det som sitt eget. Gör om historien o det är mkt allvarligt

här hemma ska vi nu fostras till att Sverige inte har någon kultur o att svenskarna inte har byggt landet.
Vi tar bort vårt historiska kulturarv till förmån för andras
Svenskarna röstar på SD för att man håller på att förlora framtidstron.
Även jänkarna lider av detta.

http://tidningenland.se/ruiner-utan-krig-svenskt-kulturarv-rivs-mer-an-nagonsin-forr/

Inte i någon tidning har det stått om alla de svenska kyrkor som bränts upp.
Här säger förre finansministern att 90%!!!! muslimska kvinnor är utan sysselsättning.

Kvinnorna som @sjöberga avfärdar vet antagligen både bättre o bäst.

.I Irak, Syria( Mesopotamien) Afganistan m.fl håller man på att förstöra stora delar av det historiska världsarvet. . Man krossar enorma artefakter, säljer de mindre,skändar muséer, spränger hela historiska byggnader,bränner värdefulla bibliotek som inte överensstämmer med islam. Islam vill inte ha/ kan inte konkurrera med vetenskapen precis som den katolska kyrkan för många hundra år sen. De annihilerade förr kunskap från kunskapsbanken i Syrien o tog det som sitt eget. Gör om historien o det är mkt allvarligt

här hemma ska vi nu fostras till att Sverige inte har någon kultur o att svenskarna inte har byggt landet.
Vi tar bort vårt historiska kulturarv till förmån för andras
Svenskarna röstar på SD för att man håller på att förlora framtidstron.
Även jänkarna lider av detta.

http://tidningenland.se/ruiner-utan-krig-svenskt-kulturarv-rivs-mer-an-nagonsin-forr/

Inte i någon tidning har det stått om alla de svenska kyrkor som bränts upp.
Här säger förre finansministern att 90%!!!! muslimska kvinnor är utan sysselsättning.

Kvinnorna som @sjöberga avfärdar vet antagligen både bättre o bäst.
Du skriver "Islam vill inte ha/ kan inte konkurrera med vetenskapen"
Kan du då ge en plausibel förklaring till att dessa kulturskatter överlevt 6, 7 hundra år av Islams styre?
För hade det varit som du skriver, att Islam vill inte ha/ kan inte konkurrera med vetenskapen så skulle man ju slagit sönder dem redan från början.
Istället har man ju integrerat de gamla byggnaderna och gjort dem till sina.
Hade du istället skrivit att ISIS inte vill ha konkurrerande kulturer hade jag naturligtvis hållit med dig.
Men då blir det ju nära nog omöjligt för dig att använda dina floskler för att snacka skit om Muslimer i Europa.

Islam har genom historien visat sig vara betydligt mer tolerant gentemot andra religioner än vad ex den svenska statskyrkan varit.
Hur många svenskar fördrevs inte till Amerika pga självgoda svenska statskyrkepräster på 1800talet?

Vad det gäller ditt mediaklipp. Det lyser så flaggrant igenom vilken intellektuell gigant det är som placerat de textade inslagen där ;)

Senast ändrad:
Tre (uppmärksammade) dåd med dödlig utgång bara idag...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21030790.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21029547.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21030924.ab

Jag avstår från att kommentera då det bara censureras. Men ni förstår vart jag vill komma...
Och vart vill du komma, förutom att terrorister från en eller annan sekt eller politisk organisation varit aktiva igen?

Det faktumet lär knappast censureras.

Men om du som vanligt skulle hävda att Muslimerna har gjort det igen, då är det ju lika relevant som att hävda att Kristna mördade över hundra oskyldiga i Norge här om året....

Tre (uppmärksammade) dåd med dödlig utgång bara idag...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21030790.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21029547.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21030924.ab

Jag avstår från att kommentera då det bara censureras. Men ni förstår vart jag vill komma...

Nej, jag förstår inte alls vart du vill komma.

Att religiös fundamentalism som resulterar i terrordåd är ett allvarligt problem? Då har du nog nära 100% medhåll, det är inte kontroversiellt alls.

Att det har något med invandring till Sverige att göra? Då har du tänkt tokigt.

Nej, jag förstår inte alls vart du vill komma.

Att religiös fundamentalism som resulterar i terrordåd är ett allvarligt problem? Då har du nog nära 100% medhåll, det är inte kontroversiellt alls.

Att det har något med invandring till Sverige att göra? Då har du tänkt tokigt.
JAHA JA. DÅ VAR DET SD IGEN DÅ. SOM VANLIGT NYTT REKORD PÅ 17,9% I DAGENS AF SVERIGE TYCKER :laugh::laugh::laugh:.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21033295.ab
FP och KD ute nu. Nu är det Mp som står på tur att åka ur :)
Nu är snart även övriga barometrar över 20% för SD.

Å Jimmie står o gör :up:
Almedalen-20222214.jpg

Missa inte SD på Almedalsveckan :up:

JAHA JA. DÅ VAR DET SD IGEN DÅ. SOM VANLIGT NYTT REKORD PÅ 17,9% I DAGENS AF SVERIGE TYCKER :laugh::laugh::laugh:.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21033295.ab
FP och KD ute nu. Nu är det Mp som står på tur att åka ur :)
Nu är snart även övriga barometrar över 20% för SD.

Å Jimmie står o gör :up:
Almedalen-20222214.jpg

Missa inte SD på Almedalsveckan :up:
Tyckande är ju alltid en sak. Jag tycker mycket om Mercedes gamla "måsvingemodell" Skulle för den skull aldrig köpa ngn. Var Svenska folket står ser vi på valdagen, det är ju då det räknas ;)

Tyckande är ju alltid en sak. Jag tycker mycket om Mercedes gamla "måsvingemodell" Skulle för den skull aldrig köpa ngn. Var Svenska folket står ser vi på valdagen, det är ju då det räknas ;)
Så det duger inte med Sverige Tycker :mad:. Då tar jag och presenterar dagens rykande färska Väljar Opinion från Novus. Det är en sammanvägning av barometrarna från Demoskop, Novus, Sifo, Skop och Ipsos. DÄR FÅR SD ÅTERIGEN NYTT REKORD HELA 16,4% :laugh::laugh::laugh:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6199408

OBERVERA ATT YOUGOVS REKORDSIFFRA INTE ÄR MED DÄR. DÅ FÖRSTÅR DU VILKEN KATASTROF VI GÅR MOT ;) :bump:

Ser bra ut så här på inledningen av Almedalsveckan ;)

Så det duger inte med Sverige Tycker :mad:. Då tar jag och presenterar dagens rykande färska Väljar Opinion från Novus. Det är en sammanvägning av barometrarna från Demoskop, Novus, Sifo, Skop och Ipsos. DÄR FÅR SD ÅTERIGEN NYTT REKORD HELA 16,4% :laugh::laugh::laugh:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6199408

OBERVERA ATT YOUGOVS REKORDSIFFRA INTE ÄR MED DÄR. DÅ FÖRSTÅR DU VILKEN KATASTROF VI GÅR MOT ;) :bump:

Ser bra ut så här på inledningen av Almedalsveckan ;)
Skulle tro att de flesta tycker att vädret hittills varit uselt.
Och jag är fullt på det klara med vad en opinionsundersökning är och hur man lägger upp den.
Därför står jag fast, en opinionsundersökning är och kan inte vara ngt annat än just en opinionsundersökning.

Av egentligen inget annat än medialt värde.

Vad som gäller är det senaste valet och utfallet därifrån. Och så vitt jag vet så har ingenting ändrat sig där, SD ligger på 12.86 % tror jag.

Att vi kommer ha en turbulent valperiod där flera partier kommer att ha det svårt med trovärdigheten är ju en helt annan frågeställning ;)

Skulle tro att de flesta tycker att vädret hittills varit uselt.
Och jag är fullt på det klara med vad en opinionsundersökning är och hur man lägger upp den.
Därför står jag fast, en opinionsundersökning är och kan inte vara ngt annat än just en opinionsundersökning.

Av egentligen inget annat än medialt värde.

Vad som gäller är det senaste valet och utfallet därifrån. Och så vitt jag vet så har ingenting ändrat sig där, SD ligger på 12.86 % tror jag.

Att vi kommer ha en turbulent valperiod där flera partier kommer att ha det svårt med trovärdigheten är ju en helt annan frågeställning ;)
Men om du tittar på kurvorna i diagramet för partiernas förändring under perioden 2010-2015 så är ju SD
det ENDA partien som har en fruktansvärd ökning med betoning på senaste 12månaderna. (Se den gula SD kurvan). Hos övriga partier är det ju tämligen händelselöst förutom då att dom förlorar väljarnas förtroende. Så övriga partier skulle behöva sätta på sig en rejäl push up ;):angel:

Men om du tittar på kurvorna i diagramet för partiernas förändring under perioden 2010-2015 så är ju SD
det ENDA partien som har en fruktansvärd ökning med betoning på senaste 12månaderna. (Se den gula SD kurvan). Hos övriga partier är det ju tämligen händelselöst förutom då att dom förlorar väljarnas förtroende. Så övriga partier skulle behöva sätta på sig en rejäl push up ;):angel:
men du kommer ju inte ifrån det primära, det handlar bara om prognoser som i stort bara media och de ledande politikerna agerar på, det ändrar ju inte maktbalansen i våra kommuner, landsting eller riksdag eller hur?

men du kommer ju inte ifrån det primära, det handlar bara om prognoser som i stort bara media och de ledande politikerna agerar på, det ändrar ju inte maktbalansen i våra kommuner, landsting eller riksdag eller hur?
Sen ska vi komma ihåg att i maj var det SD av alla partier som hade det störrsta stödet från män och nu i juni så är det Jimmie som har störrst förtroende från män av alla partiledare :laugh:

Sen ska vi komma ihåg att i maj var det SD av alla partier som hade det störrsta stödet från män och nu i juni så är det Jimmie som har störrst förtroende från män av alla partiledare :laugh:
Med tanke på den partipiskan som SD låter vina över de sina så verkar det som om man inte riktigt tror på opinionsundersökningarna? vad kan det bero på ;)

Ett grymt underbetyg till svenska män. Tyvärr. Men ordet störst blir inte större för att man stavar det med fler r än i SAOL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar