SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och vad är nytt gällande Dublinförordningen? ca 40 000 har hittills passerat utan att registreras
Det är ju en överrenskommelse mellan EU länder. Det nya är att Ungern inte längre tänker kännas vid den vilket betyder att problemet flyttas till nått annat land.då dom inte längre kan komma in i Ungern så är ju problemet löst för Ungerns del eftersom dom andra länderna då inte kan skicka tillbaka dom till Ungern eftersom dom då aldrig varit där eftersom gränsen kommer att vara stängd

Senast ändrad:
Där har du fel. Det är du som skriver ut ditt hat hela tiden.
Jag hatar verkligen inte muslimer- människor, men islam. Det är inte jag som som inte kan skilja på don o person.

Du dömer ut en religion med miljontals troende för att du hittar fel hos ett fåtal fundamentalistiska utövare av den.

Jag hyser inget hat, så det är lugnt.

Det är ju en överrenskommelse mellan EU länder. Det nya är att Ungern inte längre tänker kännas vid den vilket betyder att problemet flyttas till nått annat land.då dom inte längre kan komma in i Ungern så är ju problemet löst för Ungerns del eftersom dom andra länderna då inte kan skicka tillbaka dom till Ungern eftersom dom då aldrig varit där eftersom gränsen kommer att vara stängd
Fortfarande frågar jag mig vad som är nytt. De har ju inte kännts vid dem elle
Där har du fel. Det är du som skriver ut ditt hat hela tiden.
Jag hatar verkligen inte muslimer- människor, men islam. Det är inte jag som som inte kan skilja på don o person.
Och vad är det inom Islam du hatar, som inte finns inom både Kristendom och Judendom?

För jag förutsätter att du med Islam menar alla de trosinriktningar som finns företrädda inom Islam.

Det kan också vara så att en invandrarkvinna utnyttjar sin yttrandefrihet och kritiserar män med makt i förorten. Men det är enklare att kalla henne rasist än att verkligen bemöta det hon skriver.
Frågan är hur mycket kritik män med makt i förorten tål? För ett år sedan var det "Kränkta vita män" som stod i pipen. Jag gissar att män från förorten kan bli så kränkta av att bli granskade och ifrågasatta från både svenska myndigheter, media OCH svenska folket, att hårdheten mot barn och kvinnor ökar ännu mer. Dvs. kraftfullare uppmaningar till de som skall se till familjens heder att upprätt hålla den. Fler och fler kvinnor och barn kommer att inrätta sig i ledet och även de ryta ifrån att inte lägga sig i "deras" angelägenheter.
De har fått driva sin linje i lugn och ro i så många år nu med hjälp av svenskar som sjoberga (som flitigt rapar upp ordet rasist), med stor hjälp av media som slagit på stortrumman mot någon enda som knystat ett ord om problemen med FÖR stor invandring på kort tid, politiker som valt att hålla klaffen istället för att förbättra. För att undvika ordet rasist...så klart.
Ja sjoberga vi har svenska män som också bedriver heder och kontroll över sin fru eller flickvän -ibland med dödlig utgång. Men är vi överrens om att det är inget som accepteras och att debatten kan pågå öppet utan att människor som debatterar det blir kallade rasister?
gulan

Det kan också vara så att en invandrarkvinna utnyttjar sin yttrandefrihet och kritiserar män med makt i förorten. Men det är enklare att kalla henne rasist än att verkligen bemöta det hon skriver.

Jag tror inte att uttrycka svepande hat mot islam och muslimer är en framkomlig väg eller en korrekt beskrivning av problematiken.

Jag anser inte att ett fördömande av islam är att kritisera män med makt i förorten .

Jag tycker också att debattinlägget jag länkade inte är oproblematisk. Och tyckte att ursprungsinlägget innehöll intressanta förslag. Men jag tycker att man öppet måste få diskutera.

Jag tycker också att debattinlägget jag länkade inte är oproblematisk. Och tyckte att ursprungsinlägget innehöll intressanta förslag. Men jag tycker att man öppet måste få diskutera.
Det intressanta är ju att din text som beskriver länken inte är öppen för diskussion. Där beskriver du att "Rasismen flödar."

Självklart ska man diskutera, självklart ska man kritisera. Men du gör ju varken det ena eller andra. Du hävdar ju att "Rasismen flödar."
Har jag fel nu igen ?;)

Men det är enklare att kalla henne rasist än att verkligen bemöta det hon skriver.
När man inte har nått att komma med då använder man (sjoberga) ordet rasist. När man använder ordet rasist så är det inte den rätta betydelsen som avses utan bara ett sätt att få uppmärksamhet. Rasist är lika urvattnat som ordet hora dvs det används lite hur som helst dock inte i den rätta bemärkelsen som det en gång var upphov till

Du bor i ett rasistiskt land där det finns rasister. Rasister som sitter i Riksdagen, rasister som jobbar på bank, rättsväsendet, rasister som uppfostrar barnen på dagis, i skolan, rasister som är läkare, rasister som kör bussar, rasister som bygger bostäder, ja det är rasister överallt även runtomkring dig när du är på stan. Du blir betjänt av en rasist när du handlar o betalar i en kassa. Hur klara du av dessa rasister egentligen?

Det intressanta är ju att din text som beskriver länken inte är öppen för diskussion. Där beskriver du att "Rasismen flödar."

Självklart ska man diskutera, självklart ska man kritisera. Men du gör ju varken det ena eller andra. Du hävdar ju att "Rasismen flödar."
Har jag fel nu igen ?;)

Det var en otydlig kommentar till det rasistiska hat som bland annat @axel på detta forum sprider. Och många andra i andra fora. Ett missriktat rasistiskt hat som helt missar målet på många sätt.

När det gäller artikeln som artikeln bemöter så finns det sådana rasistiska tendenser, men hey, vi måste just få diskutera fritt. Man ska inte behöva gå på tå för att det möjligtvis av någon kan anses rasistiskt; bara man accepterar att någon senare kan komma med en sådan synpunkt. Jag tycker inte att någon av artiklarna är någon form av "rätt". Jag tycker det är intressant att läsa olika vinklingar av problembeskrivningar.

Jag tror att problembeskrivningen att religionen islam är roten till allt ont som händer i förorten är helt felaktig, fullständigt kontraproduktiv och det är den linjen som drivs av många.

Du bor i ett rasistiskt land där det finns rasister. Rasister som sitter i Riksdagen, rasister som jobbar på bank, rättsväsendet, rasister som uppfostrar barnen på dagis, i skolan, rasister som är läkare, rasister som kör bussar, rasister som bygger bostäder, ja det är rasister överallt även runtomkring dig när du är på stan. Du blir betjänt av en rasist när du handlar o betalar i en kassa. Hur klara du av dessa rasister egentligen?

Tyvärr så har du rätt @Gammeln. Men de är i minoritet. Under 15%. Det enda man kan göra är att sprida information och tydligt visa andra sätt att se världen och visa hur tokigt det blir med en sådan sned världsbild. Och aldrig låta skiten få inflytande. Lite motvind har inte hindrat många världsmästare.

Jag tror inte att uttrycka svepande hat mot islam och muslimer är en framkomlig väg eller en korrekt beskrivning av problematiken.

Jag anser inte att ett fördömande av islam är att kritisera män med makt i förorten .

Det jag läste in var allvarlig kritik mot män som i islams namn kuvar kvinnor. Hur läser du in svepande hat mot islam och muslimer i det? Är det inte ok att kritisera fundamentalister i förorten?

Jag tycker du använder rasist-kortet på ett helt överdrivet sätt här.

Tyvärr så har du rätt @Gammeln. Men de är i minoritet. Under 15%. Det enda man kan göra är att sprida information och tydligt visa andra sätt att se världen och visa hur tokigt det blir med en sådan sned världsbild. Och aldrig låta skiten få inflytande. Lite motvind har inte hindrat många världsmästare.
Tyvärr så är det nog betydligt fler.
Skulle tro att över 50% av befolkningen (minst) har rasistiska fördomar av ett eller annat slag.
Utåt sett så för man fram åsikter som är klart rumsrena , men mellan skål o vägg kommer sanningen fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar