SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du ens brytt dig om att reda på det?

Bara att du skriver "problematiken"..... förstår du verkligen hur de har det?
Värre än i sina hemländer. .
Kvinnor kastas ut från balkongen. Senast för en vecka sen.
Precis som IS som kastar ut från taken.

Vilket är hemskt. Liksom de tusentals kvinnor som blev misshandlade i hemmet förra veckan av de kära ursvenska män du vurmar så hårt för.

Nej, det är inte värre än i hemländerna. Du har missförstått vad krig är.

SDs svar på problematiken är att "stänga" gränserna för att få loss kapital så vi kan använda pengarna till de som är här. Göra det drägligt FÖR ALLA att leva i vårt land... Det är ju det du kallar rasistiskt och det är ju därför du är så emot dom ??? Har du missat det ?
Hur vill man rent praktiskt "stänga gränserna"?
Vill man ändra i regelverket kring asyl?
Det skulle väl ta minst 2 valperioder att genomföra iom att det kräver omfattande lagändringar.
Och det skulle nog inte minska antalet individer som kommer,

Rent praktiskt , hur ska man hindra dessa individer att ta sig in i Schengen området?
Båtflyktingar, exempelvis, tas ju iland i Italien, Grekland o Spanien. Får dessa länder inget stöd från EU så avstår man ju helt enkel att registrera dem och eftersom de ändå vill till norra Europa så...
När de väl är här har de inga papper som visar vilket EU land var 1;a land .

Det enda som verkningsfullt på sikt kan fördela dessa människor över EU är att vi anpassas de stöd och den standard de erhåller i Sverige till den Europeiska.
Det ska alltså inte löna sig att ta sig de extra hundra till 300 milen för att komma hit. Man får det inte bättre här.

@sjöberga Hur tänker du nu när man ska lära migranter svenska seder o bruk för att asylboende ska bo mitt ibland pensionärer i Danderyd.
Assimilation

@sjöberga Hur tänker du nu när man ska lära migranter svenska seder o bruk för att asylboende ska bo mitt ibland pensionärer i Danderyd.
Assimilation

Det är väl utmärkt att man får lära sig om svenska seder och bruk för att man ska förstå sin nya omgivning. Bara det inte finns något krav på att man ska anamma dem, eller en värdering att de är bättre än några andra seder och bruk, så ser jag det bara som positivt.

Jag vill ha ett asylboende nära dig.
det brukar snabbt bli annat ljud i skällan.
Inte nära mig bara.....Du kommer att vänja dig vid sirener dagligdags.

Det är väl utmärkt att man får lära sig om svenska seder och bruk för att man ska förstå sin nya omgivning. Bara det inte finns något krav på att man ska anamma dem, eller en värdering att de är bättre än några andra seder och bruk, så ser jag det bara som positivt.
Man har samma stil o skolan o det förklarar den dåliga ordningen o betygen. Det är väl bara bra för din framtidsvision.
Inga som helst krav.

Jag vill ha ett asylboende nära dig.
det brukar snabbt bli annat ljud i skällan.
Inte nära mig bara.....Du kommer att vänja dig vid sirener dagligdags.

Det finns perfekta lokaler i närheten. Dock inte så nära att jag hör sirenerna när de hämtar dig efter att ha skickat in brandbomber.

Jag förstod bara överhuvudtaget inte vad ditt konstiga inlägg hade med nåt att göra. Utveckla gärna.
Äg problemet.
Du förlitar dig på att andra ska ställa upp med sina tillgångar o verkstad för att nå din drömvärld
När det blir än värre... kommer samma floskler från dig?

? Dom har ju haft sina gränser öppnade hela tiden. Den genomsnittliga tiden som flyktingar stannar i Ungern är väl 2 till 4 veckor.
Sedan passerar de den "öppna gränsen mot Nordeuropa. Så flyktingarna ska stanna i Ungern nu då ?
Ja precis men nu ska dom ju stänga gränsen geom att bygga en mur på 18mil och poliser ska hårdbevaka den del av gränsen där det inte finns mur. Sedan behandlas inga asylansökningar enligt Dublinförordningen. Då kommer det inte in några

Ja precis men nu ska dom ju stänga gränsen geom att bygga en mur på 18mil och poliser ska hårdbevaka den del av gränsen där det inte finns mur. Sedan behandlas inga asylansökningar enligt Dublinförordningen. Då kommer det inte in några
Och vad är nytt gällande Dublinförordningen? ca 40 000 har hittills passerat utan att registreras

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar