SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är roligt att du tar upp Norge som är ett av Europas med protektionistiska länder när det gäller jordbruk och livsmedel.

Protektionism kan väl ändå inte mätas i derivatan av den sedan 2008?

Överstatliga avtal hindrar ofta medlemsländer att införa protektionistiska åtgärder, på ett sätt som mellanstatliga avtal sällan gör. Överstatligheten gör att makten faktiskt överförts och inte längre kan hanteras av nationen.

Nej men jag ser ingen anledning till att mäta protektionism rakt av. Frågan var hur det överstatliga samarbeten påverkar protektionistiska åtgärder och då är måttet mer relevant. Om det är som du skriver att överstatliga avtal ofta hindrar medlemsländer från att införa protektionistiska åtgärder borde man förvänta sig motsatsen av vad bilden visar.

Notera att ett parti inte blir ett icke-parti avhängigt ett valresultat.

Med vi menar jag hela svenska folket, som klarat av att hålla en bra migrationspolitik trots det turbulenta klimatet i frågan både inom landet och i Europa. Vi är en unik förebild i Europa som klarat av det. Det krävdes mod av vår förre statsminister, och det krävdes mod av den nya alliansledningen. Det kommer att krävas ännu mer mod en tid framöver för att hålla SD-stollarna utanför inflytande. Mycket mod och mycket smarta samarbeten.
Unika med att klara av vad? Lyckad integration?
"Tomma lador", öppna era hjärtan"= plånböcker, jobba tills du dör....ingen pension...http://statsskuld.se/ :eek::eek::eek: Bra jobbat Kurt.

Sverige står ensamt, inget föredöme för andra länder längre, utan ett skräckexempel på hur illa det kan gå om man tar in alldeles för många.
Om det skulle vara lönsamt på sikt. Varför behöver då Malmö, G-borg, Botkyrka......... fler o fler miljarder i utjämningsstöd?

660.000 svenskar har nu bosatt sig utomlands....något samband med situationen här hemma ?..I dessa ingår även de migranter som flyttat hem till det bättre. .

FP snart under 4 % Det finns hopp. Australien har avsagt sig globaliseringen o fler blir det. :bow:

Senast ändrad:
"Tomma lador", öppna era hjärtan"= plånböcker, jobba tills du dör....ingen pension...http://statsskuld.se/ :eek::eek::eek: Bra jobbat Kurt.

Sverige står ensamt, inget föredöme för andra länder längre, utan ett skräckexempel på hur illa det kan gå om man tar in alldeles för många.
Om det skulle vara lönsamt på sikt. Varför behöver då Malmö, G-borg, Botkyrka......... fler o fler miljarder i utjämningsstöd?

660.000 svenskar har nu bosatt sig utomlands....något samband med situationen här hemma ?..I dessa ingår även de migranter som flyttat hem till det bättre. .

FP snart under 4 % Det finns hopp. Australien har avsagt sig globaliseringen o fler blir det. :bow:
skulle tro att majoriteten av dem är antingen personer som arbetar utomlands eller personer som njuter sit otium utomlands. Dessa grupper har nog funnits de senaste 50 åren...
Har Australien avsagt sig globalisering? Så man varken importerar eller exporterar varor och tjänster längre? Det var som tusan, det hade jag ingen aaaning om ;)

När det gäller Australien så vill dom inte ha in några båtflyktingar. Är det några som fösöker så avisas dom redan på havet och förpassas till en ö där dom får vara eller åka nån annanstans. Då lär man sig via djungeltelegrafen att till Australien är det ingen ide att ta sig till.

Klippet avändes som propaganda mot Australiensarna. Det skedde för två är sedan.Sen dess har ingen dött på havet av den anledningen. Vi lockar folk att ta Risken via Medelhavet. Oansvariga..

Klippet avändes som propaganda mot Australiensarna. Det skedde för två är sedan.Sen dess har ingen dött på havet av den anledningen. Vi lockar folk att ta Risken via Medelhavet. Oansvariga..

Jag håller med om att det behöver göras något åt situationen i Medelhavet, men menar du på allvar att det är att ta ansvar att neka krigsflyktingar att komma i land? Det enda som händer är att de dör i sina hemländer istället och att vi kan låtsas att det inte berodde på oss. Så jävla oansvarigt om du frågar mig.

Rörande min länk ovan så stämmer det min vän från Iraks utsaga. De av väst uppgjorda landsgränserna har skapat splittring mellan folk o klaner o religiös tillhörighet. Han menar att Saddam behövdes för att få landet i en riktning o därmed stabilitet.
Det var bra för de allra flesta under hans styre. Nu.... finns det hundra st Saddam som vill ha makten.

Sen har US tagit bort Gadaffi, Mubarak, Assad o skapat kaos i hela regionen. Vi i väst fattar inte mentaliteten klankulturen där imamen regerar o att det inte går att införa demokrati över en natt o vill fostra andra. Problemet ligger oxå i islam där religionen även är en ideologi o beskriver i detalj hur folk ska leva i sin vardag. Inte mest spirituellt som kristendomen idag.
Afghanistan som var lika kristet o därmed västinfluerat som Iran backade flera hundra är Sen islam tog över med sharialagar.
Tänk er ett liv utan skratt, dans o framförallt frihet att bestämma över sitt liv.
Det är förbjudet för kvinnor att dansa därav att man i Afghanistan sminkar o klär ut små pojkar i drag som dansar o sen säljs som sexslavar. Se bachi bachi pojkar på u tube.
Läkare ville ta reda på varför inga kvinnor i en by blev gravida. De visade sig att männen hade själva blivit våldtagna så de hade sex med kvinnorna på samma sätt.

Rörande min länk ovan så stämmer det min vän från Iraks utsaga. De av väst uppgjorda landsgränserna har skapat splittring mellan folk o klaner o religiös tillhörighet. Han menar att Saddam behövdes för att få landet i en riktning o därmed stabilitet.
Det var bra för de allra flesta under hans styre. Nu.... finns det hundra st Saddam som vill ha makten.

Sen har US tagit bort Gadaffi, Mubarak, Assad o skapat kaos i hela regionen. Vi i väst fattar inte mentaliteten klankulturen där imamen regerar o att det inte går att införa demokrati över en natt o vill fostra andra. Problemet ligger oxå i islam där religionen även är en ideologi o beskriver i detalj hur folk ska leva i sin vardag. Inte mest spirituellt som kristendomen idag.
Afghanistan som var lika kristet o därmed västinfluerat som Iran backade flera hundra är Sen islam tog över med sharialagar.
Tänk er ett liv utan skratt, dans o framförallt frihet att bestämma över sitt liv.
Det är förbjudet för kvinnor att dansa därav att man i Afghanistan sminkar o klär ut små pojkar i drag som dansar o sen säljs som sexslavar. Se bachi bachi pojkar på u tube.
Läkare ville ta reda på varför inga kvinnor i en by blev gravida. De visade sig att männen hade själva blivit våldtagna så de hade sex med kvinnorna på samma sätt.
Där har du rätt men dessa fel ligger ca 100 år bakåt i tiden. Det skedda när man styckade upp det ottomanska riket efter ww1.

Jag håller med om att det behöver göras något åt situationen i Medelhavet, men menar du på allvar att det är att ta ansvar att neka krigsflyktingar att komma i land? Det enda som händer är att de dör i sina hemländer istället och att vi kan låtsas att det inte berodde på oss. Så jävla oansvarigt om du frågar mig.
5% av emigranterna är krigsflyktingar enligt FN. Syrien undantaget. Därför slänger många sina papper o påstår att de kommer därifrån samt har en lika illa verifierad utbildning. Det kollas inte. De får direkt permanent uppehållstillstånd. Är inte det en lockelse att ta chansen så säg?
Syrier är noga med att hålla i det enda som är viktigt
I Norge var hela 91% av de ensamkommande flyktingbarnen över 18 är. Här är det "rasistiskt" att med en enkel slätröntgen kolla det.
Alla är INTe krigsflyktingar. De kan betala för ett bättre liv. Därför tar man chansen.
De som det verkligen är synd om har inte möjligheten.
Varför tror du att folk som kommer ända upp till Jämtland inte kliver ur bussen?
De har fått fagra löften som de betalat dyrt för. Nästan enbart unga friska män med sina mobiler intakta.

Min väninna från Kosovo är muslim,men lika lite troende som jag.
Jag har mer koll på koranen o haditherna än hon.
Hon säger att sen de skäggiga männen kom blev det illa. Se IS krigarna- de rättrogna
. Dock är inte de f.d jugoslaverna o albanerna lika naiva och framförallt Okunniga som vi!. Ungern vill nu sätta upp stängsel mot gränserna. Huuua vad elakt...

De har erfarenhet o vet.....
Gissa varför just World TRADE center attackerades. De vill kontrollera handeln o gjorde så förr då hela nordafrika o hela Spanien var intagna av muslimer. Sjöfarten genom Medelhavet.. Korsriddarna var inte rena barbariska krigare, utan stred för att ta tillbaka kristet land. Se the Golden age.

5% av emigranterna är krigsflyktingar enligt FN. Syrien undantaget. Därför slänger många sina papper o påstår att de kommer därifrån samt har en lika illa verifierad utbildning. Det kollas inte. De får direkt permanent uppehållstillstånd. Är inte det en lockelse att ta chansen så säg?
I Norge var hela 91% av de ensamkommande flyktingbarnen över 18 är. Här är det "rasistiskt" att med en enkel slätröntgen kolla det.
Alla är INTe krigsflyktingar. De kan betala för ett bättre liv. Därför tar man chansen.
Varför tror du att folk som kommer ända upp till Jämtland inte kliver ur bussen?
De har fått fagra löften som de betalat dyrt för. Nästan enbart unga friska män med sina mobiler intakta.

Hon säger att sen de skäggiga männen kom blev det illa. Se IS krigarna- de rättrogna
. Dock är inte de f.d jugoslaverna o albanerna lika naiva och framförallt Okunniga som vi!. Ungern vill nu sätta upp stängsel mot gränserna. Huuua vad elakt...

Gissa varför just World TRADE center attackerades. De vill kontrollera handeln o gjorde så förr då hela nordafrika o hela Spanien var intagna av muslimer. Sjöfarten genom Medelhavet.. Korsriddarna var inte rena barbariska krigare, utan stred för att ta tillbaka kristet land. Se the Golden age.

Du tror att folk ger sig ut i knappt sjödugliga båtar på Medelhavet trots att de skulle kunna leva i trygghet i sina hemländer?
I övrigt vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt, vad har din vän från Kosovo med båtflyktingarna att göra? Fattar inte riktigt resten av texten, låter som en konspirationsteori likt den om judarnas maktövertagande.

Undrar förövrigt också över det där med unga friska män, kan de inte vara på flykt eller vad menar du?

Här är en uppdaterad o reviderad historielektion som är viktig för oss för att förstå vad IS handlar om. De kortfattade myter som vi har lärt oss stämmer inte o kan bevisas med hjälp av arkeologi till havs o land.
Ta er tid att se filmen. Det har fattats otroligt mkt fakta i hela historien sen romartiden.

Se o förstå varför det har skett ca. 25000 islamistiska attacker sen 20110911.

Anledningen till varför imamer världen över inte fördömer våldet. .

Här är en uppdaterad o reviderad historielektion som är viktig för oss för att förstå vad IS handlar om. De kortfattade myter som vi har lärt oss stämmer inte o kan bevisas med hjälp av arkeologi till havs o land.
Ta er tid att se filmen. Det har fattats otroligt mkt fakta i hela historien sen romartiden.

Se o förstå varför det har skett ca. 25000 islamistiska attacker sen 20110911.

Anledningen till varför imamer världen över inte fördömer våldet. .
Professorn betygsatte sig ju själv när han hävdade att Europa blev "isolerat" under den period som Muslimerna hade hela södra medelhavet och Spanien.
När sanningen är den att Europa lyftes ur en nattsvart period vetenskapligt sett, kulturellt sett. Tack vare kontakterna med det moriska spanien så blommade universiteten i Frankrike, England och det tysktalande Europa upp.
Astronomi, mattematik. filosofi allt det har vi fått via morerna. Fakta inte fiktion ;)

Jag tror du borde läsa lite mer historia, och lägga sagoböckerna åt sidan en stund.
Då kanske du kan förstå mekanismen bakom korstågen....

Men enligt ditt sätt att se det så borde rätt väg framåt vara att skapa lagliga vägar att söka sig till Europa så att vi slipper misären i Medelhavet? Då kan man anse att väst tar sitt ansvar, oavsett om man bryr sig om historien eller bara tycker att man har ansvar för sina medmänniskor oavsett vad deras förfäder gjorde.

Men jag har inte sett dig argumentera för den linjen.

Jag tror du borde läsa lite mer historia, och lägga sagoböckerna åt sidan en stund.
Då kanske du kan förstå mekanismen bakom korstågen....
Jag känner till den version av sanning som vi matats med. Vilka fler faktafel anser du att han kommer med?
Är Du PhD i historia?
Det råder inga tvivel om att historien är rätt ute. Reagerade på Akhbar som dödade 600 000 hinduer.
Allah Akhbar har vi hört mkt av på sistone. En hyllning.
Min vän från Pakistan röstade på... Vad tror du? Jo SD. Jag trodde inte mina öron. Är muslim t o m.
Även min muslimska väninna kommer att rösta på SD. Hon är riktigt rädd för sin sons framtid i förorten.

Senast ändrad:
Men enligt ditt sätt att se det så borde rätt väg framåt vara att skapa lagliga vägar att söka sig till Europa så att vi slipper misären i Medelhavet? Då kan man anse att väst tar sitt ansvar, oavsett om man bryr sig om historien eller bara tycker att man har ansvar för sina medmänniskor oavsett vad deras förfäder gjorde.

Men jag har inte sett dig argumentera för den linjen.
Ungern har nu tröttnat helt o hållet och stänger ute migranter. Man ska bygga MUREN, placera ut poliser vid gränsen och så skiter man i Dublinförordningen och man tänker inte behandla några asyl ärenden framöver. Så det börjar att hetta till nu.
"Det är fullt nu vi måste bevaka ungerska intressen och skydda vår befolkning, säger Zoltan Kovacs"
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21013708.ab

Jag känner till den version av sanning som vi matats med. Vilka fler faktafel anser du att han kommer med?
Är Du PhD i historia?
Det råder inga tvivel om att historien är rätt ute. Reagerade på Akhbar som dödade 600 000 hinduer.
Allah Akhbar har vi hört mkt av på sistone. En hyllning.
Min vän från Pakistan röstade på... Vad tror du? Jo SD. Jag trodde inte mina öron. Är muslim t o m.
Även min muslimska väninna kommer att rösta på SD. Hon är riktigt rädd för sin sons framtid i förorten.
Så typiskt, du hoppar från ämne till ämne.
Du började med korstågen och hur muslimer utarmade Europa.
När jag påpekade vansinnet i det ställningstagandet ( kolla när de olika universiteten grundades och var man fick sina influenser ifrån) Så hoppar du raskt till ngt annat. Inbördeskriget som delade upp Indien i två länder. En helt annan tidsålder, en helt annan världsdel. Undrar var du hamnar i nästa replik ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 863
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar