Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SD backar 1,5 %. Jo, jag tackar jag. Nu är vi på väg mot rätt håll.
@Gammeln är så långsam att rapportera när det går på detta håll.
Ska du också bli lyrisk över "pocenten"?SD backar 1,5 %. Jo, jag tackar jag. Nu är vi på väg mot rätt håll.
@Gammeln är så långsam att rapportera när det går på detta håll.
nja, det är väl snarare så att SD måste skämmas för en del av sina representanter o medlemmar, men det är ju en annan sida av myntet, det som kommer av den explosiva ökningen.Man vill inte nämna att även invandrare ingår.
Vad kallas det? Censur, rasism....?
För mig som lever i verkligheten är detta inget nytt.
Sen att andra politiker o media vill bunta ihop alla 800000 sd-väljare till att vara "nazister"
, rasister. Skrämsel propaganda, för att kunna förtala dessa väljare
DN tolkade det först nu som ett missnöjesparti i hur regeringen hanterar imigrationspolitiken.
Mörkertalet för det verkliga antalet som överväger att gå till SD är därför Stort. Man ska skämmas för att rösta på SD. Fult, rasistiskt osv.
Jo fast det torde vara en bråkdel, men man framställer det att det är signifikativt för alla- tills nu.
SD väljaren har varit en ung arg höger o givetvis extremist som man likställer med islamistiska terrorister eller som ett värre hot????
Tårtkastning.
Sen har det tillkommit arga medelålders mön från M.
Man har ihärdigt tutat i folk att det är samma som VAM. Senast igår eller förrgår på TV 4. letar lik i garderoben....
Det kan man göra om nästan alla politiker om man har den Agendan
En gammal sanning är ju den att finn ordet men med i påståendet så kan man i stort ignorera hela påståendet.
Att du riktar kritik, och delvis berättigad sådan gentemot dem av oss som är kallsinniga till mantrat, "-vi kan ta emot alla som vill komma" är väl klart.
Vad du sedan gör är att blunda totalt för de farhågor många av oss belyser, om man vill kalla det att stoppa huvudet i sanden eller ren skär idealistisk naivism låter jag vara osagt.
Men jag försöker väl igen.
Ponera att alla som vill komma kommer, hur löser du de praktiska problemen då?
Eller hoppas du att "GR I S staterna stoppar dem vid EUgränsen?
Vad bra att du är för kvinnoförnedrande kultur.
Så om jag vill ha fler djur i hagen eller du ha fler hästar där så räcker det med prognosticering och planering. Konstigt jag som trodde man var tvungen att skaffa mer foder och mer bete. Samma sak gäller om vi ska ta emot fler flyktingar, jag vill lösa problemet med fler bostäder och fler arbetsplatser du med prognosticering och planering.Vi har förmåga och kapacitet att ta emot alla dem som vill komma till Europa. Som jag tidigare skrivit oändligt många gånger, känns det som, är inte vårt nationella parlament den instans som kommer att kunna lösa frågan. Tills vi får till en mer proportionerlig mottagning är definitivt inte lösningen att Sverige också sällar sig till dem som inte tar ansvar. Vi måste stå upp och vara förebild för det arbete som måste genomföras, och faktiskt genomförs, på EU-nivå när det gäller migrationen till EU-länder.
De praktiska detaljerna löser vi genom prognosticering och planering. Som vi gjort hittills. Skulle det misslyckas är fortfarande lösningen inte att säga nej till de som flyr krig och förtryck, utan då måste vi hitta nya lösningar. En del av de lösningarna har du varit inne på; står valet mellan att säga nej (dvs skicka tillbaka till krigsområdet) eller erbjuda en lägre mottagningsstandard, är det självklart det senare som gäller. Den dagen då det inträffar vill säga. Det behöver vi inte blaja om i flera år i förväg, när vi inte ens vet vilken utmaningen blir. Prognosticering och planering, räcker helt enkelt.
Det vi inte ska prata om är volymer, i meningen att vi ska ha ett tak.
Vi har förmåga och kapacitet att ta emot alla dem som vill komma till Europa.
Det går inte att integrera när svenskar hamnar i minoritet!Fast med den rasism och de myter och bullshit om både romer och muslimer som du ihärdigt sprider här, så är du alltså del av det du näöriver som en bråkdel? Och nej, Säpo har tydligt rapporterat att extremhögern inte utgör största riskerna just nu.
Ofta, när man pressar en SD-väljare lite, så dyker de här myterna upp som argument. På temat "Jag är inte rasist men," och sedan kommer det en harang med tokrasistiska saker ur munnen på dem. Jag tror tyvärr inte att det gäller en bråkdel, utan en signifikant del av deras väljarkår. Men det är min uppfattning efter att ha levt i den här debatten sedan 1990, med alla de främlingsfientliga partier och sammanslutningar vi sett sedan dess. Sedan att de möjligtvis inte är 100% övertygade nazister eller rasister - där håller jag med - men de har definitivt gått på och in i den mytbildning som körs stenhårt och tappat kontakten med verkligheten.
Den verklighetskontakt de har, dvs exempelvis med utrikes födda som de känner eller arbetar med, blir det alltid "Men hen är ju juste asså, jag menar inte dem, jag menar dem som inte sköter sig och gör si eller så förstår du.". Suck.
Men det är det som är främlingsfientlighetens kärna. Okunskap och ignorans. Det är också det som är motmedlet, för de som inte är övertygade rasister och nazister. Kunskap och intresse för det man inte känner så bra till. Där finns lösningarna.
Det är därför vi ska ha integration. Inte segregation. Inte assimilering.