Scriptfråga

Nafayette

Trådstartare
Om man har tre frames (topp, sida och main)
och vill lägga en rullande text i statusfältet, var skriver jag in scripttexten???


Har hittat en script som passar.
men fungerar inte om jag provar att "klistra" in den på indexsidan.
Däremot fungerar det om jag skapar ett tomt html"dokument"...

Koden finns här:
SKRIPT


Har testat allt från att stänga av virusprogram till att bocka för i Internetalternativ om "skriptfelsruta"
Någon som vet??

AM
 
Sv: Scriptfråga

Jag kan inte svara på din fråga, men tänkte ändå tipsa dig om att skippa det där scriptet helt. Det finns inget hemskare än sidor där statusfältet inte fungerar som det ska! :crazy: Det är värre än animerade giffar, högerklicksskydd och annat hemskt. Dvs, låt bli det. ;)

/Erica
 
Sv: Scriptfråga

Håller med dig angående statusraden..men det var bara tillfälligt och inte permanent text...

AM
 
Sv: Scriptfråga

Scriptet klistrar du in i HEAD,
On load klistrar du in i BODY,
på main/ahuvud sidan, sedan på de andra sidor du vill ha det på.
Skall det synas på hela hemsidan, får du alltså klista in det på samtliga sidor, bortsett från frame sidorna.

Det fungerar inte på index sidan, helt korrekt!
 
Sv: Scriptfråga

Tack för hjälpen Anette..
Det var det som var felet..försökte traggla med indexsidan eftersom jag var ute efter "rulltexten" enbart vid "ingång" och inte när man sedan surfar runt på just den sajten..
Tack.. :bow:
Sparade några gråa hår..

AM
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det fler som mig, är det någon som känner igen sig? Jag lever mitt liv i psykiska cykler, vilket jag tror är vanligt bland de...
Svar
10
· Visningar
1 642
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Ainon
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 398
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp