Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skumbananen

Har ni pysslat med en sån någon gång? Jag håller ju på att göra en årsbok till min pojkvän som 1års-present men så såg jag på lyxfällan igår att hon som var med hade det som intresse och det blev ju verkligen fint.

Så är det någon som gjort en sådan och kan ge tips eller tom visa vad ni har åstadkommit?
 
Sv: scrapbook

Jag är nybörjare och har inte kommit så långt, men jag köper alla mina saker på panduro, och där har de en bok om scraping, har inte kollat i den, men där finns nog massa bra tips.
 
Sv: scrapbook

Det är otroligt kul och det är bara fantasin som sätter begränsningarna. Ett tips för att få det att se mer proffsigt ut är att inte skriva någon text för hand, använd alltid färdiggjorda bokstäver. Rätt så dyrt, men resultatet blir tusen gånger bättre.
 
Sv: scrapbook

Jag har ju inte så bra fantasi:confused:

Visst kanske det ser proffsigare ut med färdiga boxstäver, men hur personligt blir det? :) Fast det kanske går..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: scrapbook

Jag använder mig nästan bara av färdiga bokstäver, klistermärken, just för att jag inte har sådär supersnygg handstil...

Finns billiga bokstäver på panduro, då är de svarta, och inte bara tråkig stil, utan ex litet t är rätt långt och stort, svårt och föklara men jättefint.

har för mgi att det är 100 bokstäver, sedan 1-10, frågetecken, utrropstecken, punkter och kommatecken, detta kostar 42kr, som hittat.
 
Sv: scrapbook

Mm, det var billigt! Jag ska ju använda såna bokstäver också..men jag vet inte.. klart det blir snyggare med klisterbokstäver men eftersom det är en present till oss (fast han inte vet det) över vårt första år så vill jag ju vara personlig också.

Är det färgade papper i en sån bok och hur många sidor innehåller en sån bok? Kan man sätta hur många kort man vill? Ja, som ni ser..jag har aldrig varit med om detta! Och jag är lite orolig för hur någon som är så opysslig som jag ska gå iland med detta.

Tar det lång tid att fixa och dona?
 
Sv: scrapbook

Jag tror vi missuppfatta varandra lite, den boken jag talar om är som en inspiraqtionsbok.

När jag klistrar och donar, så har jag valt ett album med svarta kartonsidor, tror det är 40 sidor i boken, och har man vanliga kort, alltså i vanligaste storleken får det plats två per sida, men sen får man ju räkna med att det är en baksida också, så man kan nästan säga 80 sidor.

Framsidan är av tjockare kartong, blågrön tror jag den är, där har jag köpt ett "designark" finns hundratals att välja emmelan, och sen har jag klistrat på guldlänger, och skrivit " Jässica, mitt liv i bilder"

Finns ju hur mycket somhelst, men sm sagt man lär ha lite fantasi.

Ja, det tar lite tid att pyssla, jsut eftersom det är lite pillrigt, om man väljer att ha t.ex små klistermärken eller annat, men det är kul- och roligare om resultatet blir bra
 
Sv: scrapbook

Men egentligen är det som en vanlig bok med tjockare sidor och en fin framsida? Och sen klistrar man på såna tygbitar, klistermärken, metallgrejjor, kort m.m. så att den blir personlig?

Förlåt om jag verkar trög, men som sagt..detta är helt nytt för mig, jag såg det bara på lyxfällan och fick en idé om att det kunde vara kul att verkligen göra en egen som minne från vårt första år.

Just det, jag har skrivit ett brev varje månad..och de ska också vara med i boken..men det borde väl inte vara några problem?

Har du inget kort på din framsida?
 
Sv: scrapbook

Tyvärr inte, jag är inte hemma för tillfället annars hade ajg gärna visat en bild.


Gå in på panduro.se så finns det massa tips och ideér och saker att beställa.
 
Sv: scrapbook

Det ska jag verkligen göra. Hur lång tid tar det innan man får grejjerna, vet du det?
 
Sv: scrapbook

Googla lite så kommer du att hitta massor med inspiration!:idea: *tips* Det finns jättemånga sidor på internet som handlar om att "scrappa"...
 
Sv: scrapbook

Visst kanske det ser proffsigare ut med färdiga boxstäver, men hur personligt blir det? :) Fast det kanske går..

Fast det blir ju personligt ändå, du använder ju dina egna bilder och det är ju du som gjort designen. Skriver man jättesnyggt är det väl en sak kanske, men gör man inte det tycker jag alltid det ser mer tilltalande ut med färdiga bokstäver.

Edit: Vill man köpa grejer billigt är Tradera ett bra ställe att hänga på.
 
Sv: scrapbook

Har bara en bild inne som jag kan visa just nu.

15578074.jpg
 
Sv: scrapbook

Jättesnyggt!!

Lite knapp:
Hade jättegärna köpt billigt på tradera men jag är ju ute lite sent med idén. Jag ska försöka ta mig ner till stan imorgon för att kolla vad jag kan hitta för något och se om det är som jag har tänkt mig. Om det går att proppa boken med småkort och biobiljetter och andra minnen..
 
Sv: scrapbook

Åh tack!:) Satt precis och funderade på om de skulle ha. Det är väl de som ligger i stan?
 
Sv: scrapbook

Hej

Sök på Eniro efter The Scrapbook Store, det ligger i Uppsala nere vid järnvägen St:Olofs gatan tror jag.
De är en helt renodlad scrap butik, de har mycket inspirations sidor som man kan kolla på mm.
De har också kurser.
De har också stansar så att man kan göra sin överskrifter i olika stilar om man inte vill skriva för hand.
Dionne som äger butiken är en mycket duktig scrappare och delar gärna med sig av sin kunskap.

Kram Scrapmarran (förra butiksägaren)
 
Sv: scrapbook

Tack, vilket jättebra tips! Dit ska jag ta mig i veckan!!:banana:
 
Sv: scrapbook

Jo precis, där vid Forum/Svava. Brevid typ Telia och Cervera (?) Jag har ingen koll :p

Var in där i torsdags, dom har mycket saker från Panduro :laugh:
 
Sv: scrapbook

Ja, precis. Då förstod jag rätt. Ja, de är väl de enda i hela Uppsala som har det. Konstigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Celinehenn
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
844
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp