Schyssta hästspel till pc?

Filifjonkan_

Trådstartare
Ja, i brist på häst (och liv) tänkte jag hitta hästspel som är värda att nörda lite framöver. Minns att jag hade ett från pollux-klubben när jag var yngre, där du var en tjej som hade hästen Rebell, i ett stall, där du tävlade, tränade och borstade bort leran från din häst. Det var sjukt roligt, även arvet från rosemond hill :D Någon som har tips?
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Som vuxen har jag gillat Lucinda Green's Equestrian Challenge för fälttävlansbanorna, tycker de är sjukt roliga.

Som barn vet jag att jag spelade mycket Häst & Ponny (dvs. de allra två första spelen där man köpte häst och gick på ridskola), provade att få igång dem häromsistens för nostalgins skull men det gick, inte helt otippat, inte så bra på en Win7:a. Borde gå med typ VirtualBox, dock.
Frida I Stallet och Nikki-vad-det-nu-hette skulle jag också vilja spela igen.

I galopp/travväg gillar jag Melbourne Cup Challenge och Horse Racing Manager 2.
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Det första som jag kommer att tänka på är Lets ride! Silverbuckle stables. Är centrerat kring westernridning. Saknar större storyline än att man ska träna och tävla, men kul ridmoment.

Rent allmänt har jag spelat alldeles för många hästspel, så jag får återkomma när jag kommer ihåg vilka som är bra och vilka som sög :p Men så länge kan du ju ta en titt på den här listan, det var en hel del spel där som jag inte spelat.
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Funderar på om det inte fanns en svensk version av Lucinda Green's Equestrian Challenge, men med Nathorst?
Det spelet var bra iallafall:p
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Ja! Hittade det efter massa gogglande (mer än vad man skulle tycka behövdes).
Jag älskade det spelet som liten, hade gärna haft det igen.
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Jag med! Jag vill minnas att jag faktiskt köpte det i två versioner - en till PC och en till PS(2?) - bara för att ha både det engelska och det svenska. Tyckte att hästarna man fick välja på "multiplayern" var så fiiiina, jag ville alltid ha den svarta.
biggrin.gif
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Ååh, Riding Star! :love: Jag har skivan kvar, men efter ett par datorbyten fungerar den inte längre. Nästan så att det skulle vara värt att plocka fram en av de antika datorerna bara för att testa ...
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Det går även att spela gamla spel på nya datorer om man kör ett virtuellt OS. :)
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Åhh nostalgi! Häst & Ponny, Frida i stallet, Arvet från Rosemondhill, Nikki...
Det finns ju ett onelinespel nu, typ som wow. Starstable. Jag provade och är helt fast xD kommer nog aldrig växa ur hästspel ;D
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Apropå arvet från rosemond hill har jag lagt ner såååå mycket tid på att leta efter låten som spelas under eftertexterna, så om någon vet vad den heter eller har en länk är jag tusenfaldigt tacksam...
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Jag har kommit in i en period där jag spelar mycket hästspel. Har precis spelat igenom My horse and me 1 och 2. De är gjorda i samarbete med bland annat FEI och har rätt bra grafik osv. Jag tycker tvåan är roligast, då man bara tävlar i ettan. Ride! är ett liknande spel med också FEI bakom sig. Det har jag bara spelat på Wii för ett par år sedan och då var det lite svårt, men det kanske är bättre på PC. Värt att prova :).
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Hittade my horse and me, så tänkte ta mig en prov! Fick ned Full fart i stallet igår, men nivån där är väl inte så hög, så har redan varvat det. Haha! Stör mig djävel på hur lååååångsamt bruden går när man skall mocka dock :banghead: Hundra år senare liksom.

Nikki-spelet, var inte det mer ett deckarspel? Typ att man skulle luffa runt och hitta ledtrådar, för att lösa nåt mysterium? Helt klart roligt, men för lite häst :(

Arvet från rosemond hill hade jag kunnat mörda för att få tag i, köpte det på rea när jag var typ 12, men den dåvarande familjepc'n hade nåt bryt, så precis där man fått tag i numret man skall ringa (när man ridit terrängbanan), så laggade spelet ihop och tvångsavslutades. :( Löste aldrig mysteriet, med andra ord. :cry:
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

kl

De här Pippa Funnell (hur fan kan man heta så, jag orkar inte)-spelen tycker jag är rätt roliga; De går dock under olika namn från land till land. Det är inte rena hästspel utan en story med en del "äventyr" (på barnnivå, då), men de är fortsatt centrerade runt att träna och tävla, och man får lägga upp träningsscheman dag för dag under veckorna för att kunna tävla på helgerna, eller något i den stilen. I något spel tror jag man reser runt i världen, i något annat tar man över ett stuteri, i ett tredje jobbar man på hästgård.

Det var ett tag sedan jag testade dem, men jag gillade dem i alla fall, även om det såklart är barnspel så var det klart över den där vanliga femåringsnivån jag tycker att så många har.
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Jag hade båda versionerna av Häst och ponny i stallet, och spelet med Frida, och dem nördade jag rejält när jag var i tioårsåldern. Idag hade jag gärna försökt spela Arvet från Rosemond hill (fanns det inte två versioner av det spelet också?), jag var nog lite för liten för att fatta poängen med det när jag hade det, och vår dator från dinosauriernas tid laggade alltid jävul varenda jag försökte spela det.
 
Sv: Schyssta hästspel till pc?

Haha, igår när jag läste det här laddade jag hem Starstable. Är mitt i en tentaperiod, inte mitt smartaste drag :o
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när årets julkalender kört igång blev jag påmind om ett datorspel med Barna Hedenhös som vi spelade mycket när vi var små, var...
Svar
1
· Visningar
1 441
Senast: Riley
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp