Schumacher-träns

lizzie

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av Schumacher-träns. Kvalitén på lädret. Swarovskistenarna? Är tränsen värda sitt pris eller ligger priset högt på grund av att de är en modefluga?

/Lizzie

Vad har ni för erfarenheter av Schumacher-träns. Kvalitén på lädret. Swarovskistenarna? Är tränsen värda sitt pris eller ligger priset högt på grund av att de är en modefluga?

/Lizzie

Jag har ett rundsytt träns och kandar från OS. Det är ett fantastiskt hantverk och det är himla härligt läder. Så ja, jag tycker de är värda priset.
Dock kanske man inte har råd med det lyxigaste av allt. Så man kan mycket väl ha fina, trevliga träns etc som är billigare. Men vill man ha den där lyxfeelingen är OS något att satsa på tycker jag.

Jag tyckte i många år att det var för dyrt och att ingen av mina hästar var "där" att få sånt. Jag hade elever med OS-träns/kandar och red ofta deras hästar i de sakerna. Det var med en suck man drog fram sina egna saker då. ;)

Jag har ett rundsytt träns och kandar från OS. Det är ett fantastiskt hantverk och det är himla härligt läder. Så ja, jag tycker de är värda priset.
Dock kanske man inte har råd med det lyxigaste av allt. Så man kan mycket väl ha fina, trevliga träns etc som är billigare. Men vill man ha den där lyxfeelingen är OS något att satsa på tycker jag.

Jag tyckte i många år att det var för dyrt och att ingen av mina hästar var "där" att få sånt. Jag hade elever med OS-träns/kandar och red ofta deras hästar i de sakerna. Det var med en suck man drog fram sina egna saker då. ;)

Jag har hittat ett för halva priset - dock fortfarande mycket pengar ;). Jag har inga problem att det kostar om man vill ha en bra produkt, men ibland är det så att vissa märken bli lite upphaussade och egentligen inte är värda sitt pris. Jag har inte haft chansen att få klämma på ett OS-träns så jag kan inte personliga göra någon bedömning av lädret, och avgöra kvalitén på bild är svårt ;).

Egentligen vill jag ha ett Passier-träns, men vet inte hur OS står sig mot Passier.

/Lizzie

/Lizzie
Har hanterat träns och kandar från OS när jag arbetat. Jag kan väl inte säga att det är prisvärt för jag tycker verkligen att de är dyra. Men kvaliteten på lädret är väldigt trevligt, och även de äldre tränsen/kandaren är i mycket bra skick. Dessa träns/kandar smordes varje dag och inga problem med sömmar eller liknande. Dock upplevde jag att den vita fodringen i nosgrimman släppte i färg efter ett tag, men det åtgärdades enkelt med tippex.

OS tränsen är helt underbara.
Jag har ett begagnat, rundsytt remont som nog inte fått så mycket kärlek det behövt, men det blev som nytt med lite puts.
Haft många inom arbetet och som skrivet ovan så är de underbar kvalité, blir aldrig att se slitet eller trött ut.

Har du råd att lägga lite extra tycker jag att ett OS är motiverat.
Jämfört med mitt schockemöhle för 3.000 så är skillnaden stor. Det är helt annat läder.

Har även ett passierkandar som det absolut inte är några fel på - men de mäter sig liksom inte med OS.... Lädret är mattare och det ser tröttare ut liksom.

OS tränsen är helt underbara.
Jag har ett begagnat, rundsytt remont som nog inte fått så mycket kärlek det behövt, men det blev som nytt med lite puts.
Haft många inom arbetet och som skrivet ovan så är de underbar kvalité, blir aldrig att se slitet eller trött ut.

Har du råd att lägga lite extra tycker jag att ett OS är motiverat.
Jämfört med mitt schockemöhle för 3.000 så är skillnaden stor. Det är helt annat läder.

Har även ett passierkandar som det absolut inte är några fel på - men de mäter sig liksom inte med OS.... Lädret är mattare och det ser tröttare ut liksom.

Hm, så att shoppa ett OS för cirka 1800 kr (halva priset) eller ett Passier i samma prisklass, dock ord pris, så lutar det alltså åt ett OS...

/Lizzie

Jag har ett träns, en extra nosgrimma plus nosgrimma från OS på mitt Döbertkandar, de är otroliga. Vackert, mjukt läder, otroligt fina sömmar. Har ett rundsytt från hööks också och just sömmarna och hantverket är milsvida skillnad. På ett OS är sömmarna sydda inuti remmen så de inte syns, på höökstränset har de mest vikt det och sytt på utsidan.

Ang. stenarna, tappar man en skickar man in pannbandet till dem och så byter de ut stenen åt en, gratis. Antar att det är en typ av garanti när man hostat upp så mycket pengar...

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 063
Senast: nyttnick
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross