Schockemöhle Transportskydd

Inka-90

Trådstartare
Finns det någon som har Schockemöhle Transportskydd? vad tycker ni om dem? bilder?
vilka färger finns de i? jag skulle vilja ha bruna, finns det?

Sv: Schockemöhle Transportskydd

Har ett par , tror dom e brunrutiga.... Men har inte använt dom än. Så kan inte uttala mig så mkt om dom mer än att de ser fina och rejäla ut.

Gör tyvärr så ganska ofta att jag köper fin utrustning och lägger undan :o för man är för snål att använda det till vardags.....*så knäpp är jag*

Jag har ett par beige-rutiga. Jättebra passform och slitstarka. Min dam har gjort ett par caprioler i transporten med dem, inte en skråma på varken häst el. skydd. Ska köpa ett par till fast bruna:)

Hm, inte helt ny tråd men nästan...

Hur är skydden i storlekarna? Min häst är typisk mittemellan cob och full.
Har ett set med gamla Bucas höga transportskydd i storlek cob och dom är lite för små för bakbenen.
Kanske bör satsa på nya i strl full?

Min häst är 161cm i mankhöjd och har tunna men normallånga ben och full var alldeles för stort för henne. Jag har sålt så jag kan inte mäta men jag provade bara det ena framskyddet och det var så oerhört stort att det inte var någon idé att sätta på resten. Jag har inte köpt nya ännu men jag skulle inte tveka att köpa likadana i cob för det verkade vara toppenkvalitet.

Hm, inte helt ny tråd men nästan...

Hur är skydden i storlekarna? Min häst är typisk mittemellan cob och full.
Å jag väcker gärna liv i tråden ytterligare en gång då jag har samma dilemma och jag tänkte att det kanske är fler som hunnit testa dem nu? Hur upplever ni dem i storlekarna?

Om någon har lust att mäta sina cob-skydd och någon kan mäta sina full-skydd vore jag jätteglad? (Typ avstånd från "marken" till kotan och marken till hasspetsen.)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
544
Senast: Jeps
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 855
Senast: Görel
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
395
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur