krumbukter

Trådstartare
Jag köpte ett paket schampo + conditioner online och när jag öppnade paketet så var locket på schampoflaskan inte fastskruvad ordentligt. Jag duschade ändå med det för jag behövde verkligen tvätta mig.
Nu har jag ångest och är orolig över ifall någon mixtrat med schampot och det är orent. Borde jag ha slängt det eller är det okej att använda?
 
Jag blir liksom orolig att det är någon som använt, men sen skickat tillbaka eller att det är counterfeit på något vis och alltså inte ens rätt schampo och att jag kontaminerar mig själv och mina saker efter att jag tvättat med den.
Jag köpte från bangerhead, är det någon som har erfarenhet av dem och vet ifall det är ett pålitligt företag?
 
Jag blir liksom orolig att det är någon som använt, men sen skickat tillbaka eller att det är counterfeit på något vis och alltså inte ens rätt schampo och att jag kontaminerar mig själv och mina saker efter att jag tvättat med den.
Jag köpte från bangerhead, är det någon som har erfarenhet av dem och vet ifall det är ett pålitligt företag?
Gamla och/eller fakeprodukter är ju såklart möjligt att man får, men en öppnad kork är väl knappast tecken på det? Den har väl helt enkelt gått upp. Har hänt förr med flaskor jag beställt från Apotea (nuförtiden kommer de alltid tejpade). Vadå kontaminerar? Du märker väl om du får sämre resultat och då är det bara sluta använda.

Det råder väl lite delade meningar om Bangerhead. Jag har beställt därifrån förr utan problem.
 
Jag blir liksom orolig att det är någon som använt, men sen skickat tillbaka eller att det är counterfeit på något vis och alltså inte ens rätt schampo och att jag kontaminerar mig själv och mina saker efter att jag tvättat med den.
Jag köpte från bangerhead, är det någon som har erfarenhet av dem och vet ifall det är ett pålitligt företag?

Jag har aldrig haft några problem med Bangerhead och hade använt schampot utan att fundera på det. En gång hade en flask läckt ut helt (dvs den var tom) när jag beställde från dem och de skickade en ny utan att tjafsa.
 
Om en försegling är bruten har man i normalfallet rätt att få en ny produkt. Maila alltså företaget och skriv att korken var uppskruvad och att du vill ha en ny flaska.
 
Om en försegling är bruten har man i normalfallet rätt att få en ny produkt. Maila alltså företaget och skriv att korken var uppskruvad och att du vill ha en ny flaska.
Räknas det som att förseglingen är bruten om korken inte är 100 % iskruvad? Det är ju ingen försegling på sättet som det kan vara med mat, med en liten plastbit man drar bort.
 
Om en försegling är bruten har man i normalfallet rätt att få en ny produkt. Maila alltså företaget och skriv att korken var uppskruvad och att du vill ha en ny flaska.
Gamla och/eller fakeprodukter är ju såklart möjligt att man får, men en öppnad kork är väl knappast tecken på det? Den har väl helt enkelt gått upp. Har hänt förr med flaskor jag beställt från Apotea (nuförtiden kommer de alltid tejpade). Vadå kontaminerar? Du märker väl om du får sämre resultat och då är det bara sluta använda.

Det råder väl lite delade meningar om Bangerhead. Jag har beställt därifrån förr utan problem.
Jag har tyvärr redan hunnit använda schampot och det är där det skaver nu. Är orolig att jag har smetat ut något med bakterier över mig och sedan kontaminerat alla mina saker som jag använt efter det.
Jag har inte just nu något annat schampo att använda utan måste vänta på att någon kan hjälpa mig hämta upp, då jag inte kan ta mig någonvart själv. Känns som att ifall det är något faktiskt fel på varan att det kanske inte räcker ens att tvätta håret med normalt schampo för att få bort eventuella otrevligheter, då jag har väldigt tjockt otympligt hår att tvätta. Överväger fan att raka av det hela.
Slängde dessutom badlakandet jag använde för att torka mig efter duschen så det hängde precis över mina rena badlakan med bara en ytterst liten luftlucka emellan så nu funderar jag på om de bör tvättas innan användning också.
 
Jag har tyvärr redan hunnit använda schampot och det är där det skaver nu. Är orolig att jag har smetat ut något med bakterier över mig och sedan kontaminerat alla mina saker som jag använt efter det.
Jag har inte just nu något annat schampo att använda utan måste vänta på att någon kan hjälpa mig hämta upp, då jag inte kan ta mig någonvart själv. Känns som att ifall det är något faktiskt fel på varan att det kanske inte räcker ens att tvätta håret med normalt schampo för att få bort eventuella otrevligheter, då jag har väldigt tjockt otympligt hår att tvätta. Överväger fan att raka av det hela.
Slängde dessutom badlakandet jag använde för att torka mig efter duschen så det hängde precis över mina rena badlakan med bara en ytterst liten luftlucka emellan så nu funderar jag på om de bör tvättas innan användning också.
Men oj 🙁. Jag vet inte om det hjälper vad vi skriver här, jag känner igen det där (dock handlade det om lite andra saker) från när jag mådde som sämst och min emetofobi var som värst. Du behöver verkligen inte vara orolig, det är inget farligt med schampot bara för att korken var lite öppen. Det är inte bakterier överallt, i alla fall inte andra bakterier än de som ska vara där.
 
Men oj 🙁. Jag vet inte om det hjälper vad vi skriver här, jag känner igen det där (dock handlade det om lite andra saker) från när jag mådde som sämst och min emetofobi var som värst. Du behöver verkligen inte vara orolig, det är inget farligt med schampot bara för att korken var lite öppen. Det är inte bakterier överallt, i alla fall inte andra bakterier än de som ska vara där.
Det låter som om dina problem ligger djupare än den här schampoflaskan, men om jag vore du hade jag inte oroat mig. Du är inte kontaminerad.
Jag lider av tvångssyndrom. Det är det som gör att jag inte vet hur jag ska förhålla mig till det hela. Den logiska sidan säger att det kan inte vara så farligt, i värsta fall tvätta bort med annat schampo, men oron säger att ifall det är en fakeprodukt eller en vara som någon annan gojsat runt med så kan vad som helst finnas i där och nu är det i mitt hår och på min kropp.
Och logiskt så är badlakanen rena, men sen kommer oron att den eventuellt kontaminerade badlakanet hängde i det skåpet med bara en liten kanske 10 centimeter mellan dessa och så var skåpet dessutom stängt så en hel dag.
 
Jag har tyvärr redan hunnit använda schampot och det är där det skaver nu. Är orolig att jag har smetat ut något med bakterier över mig och sedan kontaminerat alla mina saker som jag använt efter det.
Jag har inte just nu något annat schampo att använda utan måste vänta på att någon kan hjälpa mig hämta upp, då jag inte kan ta mig någonvart själv. Känns som att ifall det är något faktiskt fel på varan att det kanske inte räcker ens att tvätta håret med normalt schampo för att få bort eventuella otrevligheter, då jag har väldigt tjockt otympligt hår att tvätta. Överväger fan att raka av det hela.
Slängde dessutom badlakandet jag använde för att torka mig efter duschen så det hängde precis över mina rena badlakan med bara en ytterst liten luftlucka emellan så nu funderar jag på om de bör tvättas innan användning också.
Låter lite onödigt att slänga badlakan, tvätta känns som ett bättre alternativ för både miljö och bli av med eventuella bakterier.

Jag tror inte det är något fel med den schampoflaskan, snarare att den råkat öppna sig under transport, lätt hänt. Hänt mig men schampot va som det brukar inget konstigt med det.
 
Onödigt paranoid tycker jag det låter som. Att slänga handduken är bara onödigt.
Alltså det slängda badlakanet var slängt över en klädstång i garderoben, och hängde då centimeter ovanför mina rena badlakan. Det använda badlakanet ska tvättas, de rena nojar jag mig över.
 
Låter lite onödigt att slänga badlakan, tvätta känns som ett bättre alternativ för både miljö och bli av med eventuella bakterier.

Jag tror inte det är något fel med den schampoflaskan, snarare att den råkat öppna sig under transport, lätt hänt. Hänt mig men schampot va som det brukar inget konstigt med det.
Uttryckte mig klantigt där. Badlakanet slängde jag på klädstången i garderoben för att hänga och torka efter duschen. Den åker i tvättkorgen, det jag nojar och oroar mig över är de rena badlakanen som den använda hängde bara centimeter över.
 
Tror inte det blir bättre, det kommer bara vara nåt annat som "känns smutsigt" istället.
Tvätta igen om det får dig att må bättre.
Jag vill inte behöva tvätta dem igen. Jag vet att det inte är logiskt. Ångesten kring de saker som jag faktiskt använt efter schamponering kan jag inte rå på så dessa måste jag göra för att ha chans på ro, men dessa har egentligen inte varit i fysisk kontakt så jag vill stå emot.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
3 111
Senast: gråvarg
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 204
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 397
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp