Schäfrar efter Echo !?

Domino_s

Trådstartare
Skulle va superskoj om nån hade en avkomma efter honom....

Eller ett barnbarn eller släkting på annat sätt!

Har själv en hane efter honom....tydligen väldigt lik pappa har jag hört....;)

Kommer inte ihåg hela Echo ´s namn....men ska leta efter det!

M v h Domino_s

Sv: Schäfrar efter Echo !?

Ja tycker han e superfin...dock en ursel bild på honom....

Sett andra bilder på honom, dom måste ha ställt upp honom vädigt illa på denna bild....

Jag tycker själv att det är en jättefin tysk bruksschäfer....:)

M v h Domino_s

P.S. återkommer med bilder på min pojke....

Jag tycker själv att det är en jättefin tysk bruksschäfer....:)

Det är ju en ren utställningshund så hur kan du få det till brukshund?.:crazy:

Här har du en äkta bruksschäfer

jack.jpg

Han har mestadels använts till bruks...

Han har jobbat för bl a flygvapnet om ja inte minns fel...:)

Utställningarna har varit en relativit liten del i hans karriär....

//Domino_s

strunt samma vad han har gjort hans stam är en stor majoritet vänstervarvare. han sj ärr ju utställnings schampion o det får man ite på posten utan man gör ett x antal o han har gjort tio st. Sen är han TJH som bevaknings hund vilket man kan få mer eller mindre vilken hund som helst till. sen SchhIII

kolla Jack som jag visa o ta ut en enda utställningshund där det hittar du inte för det är en ren DDR hund.

Senast ändrad:

Östtyskland, officiellt Tyska demokratiska republiken (tyska: Deutsche Demokratische Republik, förkortat DDR), var en stat som existerade från 1949 till 1990 i den tidigare sovjetiska ockupationszonen av Tyskland.

Åh herregud-hängde knappt med:angel:

Men där ser man, då har man lärt sig något nytt igen då.

Måste nog säga att Pirus schäfer är en av de snyggaste jag har sett, gillar de svarta/mörka :love:

Speciellt "tokbilden" på honom:rofl::rofl:

Håller med att Jack inte är den snyggaste. Men att säga att Echo mest används i bruks är ju inte sant bara o kolla på SKK, men Jack har bara användts i bruks..

Men det jag Ville visa är skillnader hur dom ser ut. Här är en Äkta DDR hund till som är nog en av dom snyggaste Schäfrar jag sett.

http://www.atenagarden.se/HANAR/elch11_stor.jpg
http://www.atenagarden.se/HANAR/elchhuvud_stort.jpg

denna va mkt snyggare:) i ansikten va den faktiskt ganska lik vår första schäfer vi hade för hyffsat många år sen.

Men hur stor är den, vet du ngt om det?

denna va mkt snyggare:) i ansikten va den faktiskt ganska lik vår första schäfer vi hade för hyffsat många år sen.

Men hur stor är den, vet du ngt om det?

Helhetsberättelse från avels korningen på¨Elch.

Stor, välpigmenterad, mkt god könsprägel. God typ, maskulint uttrycksfullt huvud
med kraftfullt nosparti. Normal manke i stående, normal rygg. Kort något kantigt
kors. Förbröstet önskas mer utvecklat, normalt underbröst. Normal front, brant
överarm, tillräckliga vinklar bak. Fasta hasleder, går något brett. Lösa armbågar,
den sista fastheten i framdelen saknas. Frambenssteget ska vara friare, bra
rörelser bak. Temperamentsfull.

a) uppträdande = Fast och temperamentsfull
b) Uppmärksamhet = Uppmärksam
c) Nerver = Fast
d) Tillgänglighet = Tillgänglig
e) Skottfasthet = Skottfast
f) Mod och kampdrift = Utpräglad, hunden släpper.

Jag vet en hel del om Elch då det är min uppföddare som har han. Vad vill du veta?

Tycker både Jack och elch är väldigt snygga hundar, om man ska tala exteriör så är ju den typen klart att föredra enligt mig.
Skulle vara kul att veta hur avkommorna efter elch blivit, jack finns ju i många stamtavlor men det var ju ett tag sen han användes, elch är ju mer färsk. En del säger att det finns knappt några bra hundar av 100% DDR-linjer kvar, det mesta är högst medelmåttigt, saknar drift och temperament för BHP exempelvis, där man inte ser många 100% DDR-hundar på lite större tävlingar, många verkar avlas mest på sitt utseende, blivit lite av en marknadsföringsgrej, iallafall i USA, där det en del kennlar snackar om 100% DDR-linjer.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 166
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 661
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 564
Senast: Jeps
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 611
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka