Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

simpan

Trådstartare
Nån osm vet av någon bra kennel med BRUKSINRIKTNING i Värmland? Har en tik som ska paras och söker hane för fullt. Vill inte ha någon utsällningshund utan det ska vara rena brukslinjer med en sund exteriör.

Tips?
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Begränsa dig inte till bara en del av landet. För att få tag i bra hundar måste man vara beredd att resa.

Det är en resa du gör en gång så mitt råd till dig är att söka i hela landet!
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Jo, det vet jag också och jag har flera fina kennlar som jag gärna kontaktar i andra delar av landet.
Men varför är det fel att söka där man bor? Onödigt att gå över ån efter vatten, det kan ju faktiskt finnas bra hundar nära. Jag skriver ingenstans att jag absolut inte kommer att para med nån hund utanför Värmland, bara att jag efterfrågar vettiga brukskennlar inom området för att, om det går, slippa köra så långt. Jag känner inte till någon men tar gärna tips så att jag kan kolla upp det.

Så, vill du med ditt inlägg säga att det inte finns några vettiga brukskennlar i Värmland eller ville du bara få mig att söka efter hane i resten av Sverige också?
Mkt medveten om att jag kan komma att behöva resa men vill ju självklart undersöka "hemmaplan" så att jag inte åker i onödan.
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Jag vet Många bra hundar av modell Schäfer i både värmland o Närke.

beror lite på vad du söker för hane men kan säkert ge dig ett råd så du kommer bli mer än nöjd.

Jag har dessutom en egen Schäfer hane från en värmländsk kennel o bättre hund får man leta långt efter. Nu ska jag inte skrävla över min egen men hans medfödda egenskaper är starka. Sen är han lite ung än så jag vet inte hur hans HD/AD är ännu.
 
Senast ändrad:
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Du får gärna PM:a Kennelns namn och tips på bra hundar som verkar i avel. Tar tacksamt emot tips!
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Så, vill du med ditt inlägg säga att det inte finns några vettiga brukskennlar i Värmland eller ville du bara få mig att söka efter hane i resten av Sverige också? .

Nejdå, jag menar absolut inte att det inte finns bra schäferkennlar i Värmland, men att det ibland är svårt att finna bra material om man begränsar sig områdesmässigt. Själv vet jag inte så mkt om värmländska kennlar. Lycka till!

Mkt medveten om att jag kan komma att behöva resa men vill ju självklart undersöka "hemmaplan" så att jag inte åker i onödan.

Det har du alldeles rätt i!


:bump:
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

OK, tack!

Synd att du inte vet nåt om de Värmlädska kennlarna, du brukar ha bra tips annars. Har hittills bara hittat kennlar som avlar på mycket utställning och lite, lite bruks. Nån sån vill jag inte ha så jag letar vidare.

Sätter min tilltro till PIRU som är kunnig inom området och uppenbarligen har några tips att ge mig :bump:
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Atenagården är den enda jag har lite hum om som ligger i Värmland. Kolla upp den! http://www.atenagarden.se/

Och förresten, tack:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Jösses, jag bor ju bara 1,5 mil därifrån... Hur har jag kunnat missa att den kenneln ligger här. Har sneglat på deras hundar ett tag och tyckt att det verkar vara trevliga individer (de som jag sett) men var helt säker på att de höll till i Skåne. Tänk vad man kan få för sig. :crazy: Ska nog ringa och be om tips och råd, kanske någon av deras hanar kan passa. Tänk vilken tur isåfall :D Kollar man på bilderna bara (som värsta snorungen :o ) så är ju den svarta superläcker. Tyvärr är det ju annat som ska stämma också men de ser verkligen fina ut de två som de har.
 
Sv: Schäferkennel- BRUKSinriktad i Värmland?

Toppen ju!!

Hoppas du hittar nån grabb som passar din flicka:)

Skriv och berätta hur det går sen!
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 463
Senast: Tuggben
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 532
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp