schäfer/chihuahua korsning??

Fibusen

Trådstartare
för ett bra tag sen (ca 1-2 år sen) så såg jag en annons om valpar som var chihuahua och schäfer blandisar,och jag kikade 1000 ggr på den annonsen,men varje gång jag läste så stog det verkligen så...trodde att det var ett skämt eller nått..


nu i går till min stora förvåning så kom jag och sambon in på hundar med två kompisar till och,och vi pratade blandraser,eftersom både dom och vi har blandisar,och till slut så säger pojkvännen: ja,en på jobbet berättade om att han kände nån som hade en hund som va blandis mellan schäfer och chihuahua,men det var ju ingen som trodde på han,liksom vilken idiot skulle gå på det ty?

jag bara stirrade på han,och sakta började det gå upp för mig att det faktist kanske finns en kull med de blandisarna,men liksom..ja,vad ska man säga?

hur fn ser dom hundarna ut??? storlek? skulle vara kul att se en sån!

nån här som sett/har/hört om en konstig blandis?
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

faktum är att jag inte längre blir förvånad om vilka kombinationer fölk gör medvetet.
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Sjuka korsningar,.,,,Snacka om att göra det för pengarna och för att vara udda. Hur sjutton parar de sig?? :confused: :crazy:
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Sjuka korsningar,.,,,Snacka om att göra det för pengarna och för att vara udda. Hur sjutton parar de sig?? :confused: :crazy:



ja,vi lär ju konstatera att hannen lär ju ha varit chihuahuan iallafall..:smirk: det blir ju som att kasta in en pinne i en grotta = känns ingenting.. lixom en stor schäfer.. hmm,kanske därför det vart valpar,han våldtog henne när hon sov,och eftersom hannen var liten så märkte inte tiken av det,SÅ måste det ju vara! :idea:

nej,men allvarligt,jag hoppas verkligen att det INTE var med flit...

haha,dom kanske ville ha en rejäl brukshund i liten förpackning,eller en liten ranglig ettrig och fryssen sak i en stor förpackning...:rofl:
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

åhhhh, kan inte nån visa en bild på en vuxen sån hund... blir ju nyfiken ju! :p
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

hehe ja det får vi verkligen hoppas så det inte är tiken..Stackars tik isåfall..Usch va tungt.,,,,:(
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Låter ju helt sjukt! Sånt borde inte få finnas! :eek:

Jag hoppas också verkligen att detta inte var en medveten parning...

/Fanny.
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

tja..för inte alltförlängesedan så dog min grannes långhårig collie/tax korsning..han hann bli 10 bast eller så och jag kan säga att den såg mycket udda ut. Föreställ er en relativt normalstor collie med korta ben:crazy:
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Jeezez... Vad ska man säga? :eek:

Såg en verkligen konstig blandning för ett bra tag sen. Kroppen var västgöta spets huvudte och svansen var schäfer...

Förlåt ni som har den blandningen men den här hunden var INTE vacker
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Jeezez... Vad ska man säga? :eek:

Såg en verkligen konstig blandning för ett bra tag sen. Kroppen var västgöta spets huvudte och svansen var schäfer...

Förlåt ni som har den blandningen men den här hunden var INTE vacker

:rofl: :rofl:
min är ju västgöta/sheltie och hon ser då inte riktigt klok ut.. västgötaknorr på svansen, korta ben och lång kropp, sheltiens långa nos och fladderöron:D
Många tror även att hon har schäfer i sig på grund av färgen:p

nu ni som förfasas över korsningen (är ju ptminstone två vallhundar, så så hemskt kanske den trots allt inte är?), parningen var inte medveten och varför jag som skulle ha renrasig boxer sitter här med en räcerkorv är för att hon akut behövde omplacering;)

inget fel på blandisar som individer, men planerad blandrasavel:crazy:
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Så du tycker inte att en Chihuahua/Schäferkorsning är konstig..Vi reagerar ju på korsningen...liten/stor hund....Chockerande!!! reaktionerna är inte pga av att det är blandras utan själva korsningen..
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

det sa jag väl inte??:confused: jag räknar inte västgötan till småhund och svarade på inlägget gällande västgöta/schäfer..
men visst storleken är ju extrem skillnad på, så man får ju hoppas att det varit en tjuvparning... kan ju inte märkts alltför mkt på tiken (om det nu är schäfern)...
tycker inga blandisar eg är försvarbara vad gäller planerdad avel.. sen hur goa å trevliga dom är som individer är en helt annan sak
 
Senast ändrad:
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Tror vi missförstod varandra..Jag trodde du svarade på korsningen Schäfer/ Chihuahua ;) My bad..Sorry
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Det är väl inte värre än att shettis och ardenner fått föl i hop....varför skulle dessa 2 vara en omöjlighet ? om bara viljan finns så kan vem som helst göra barn....oavsett storlek.
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

kan kan dom väll,men det är då den undeligaste korsningen jag hört talas om...
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

Valparna är ju lika stora som Chihuahuan när de är nyfödda ju haha.
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

*KL*

En kille på jobbet har en Labbe/Tax korsning. Han visste inte riktigt vilken som var pappan men man får ju hoppas att det var taxen.
Hunden var i labbe storlek, nästan helt svart med vita tecken och tax-skägg o taxöron. Riktigt söt faktiskt. Hade aldrig kunnat tro att det fanns tax i den. :rofl:
 
Sv: schäfer/chihuahua korsning??

kan kan dom väll,men det är då den undeligaste korsningen jag hört talas om...

vi hade en häst på ridskolan som var korsning shettis/halvblod (eller liknande, kan ha varit fullblod eller nåt också, men jaja) och detta var verkligen en mastodonthäst på runt 170:crazy:
inte nånstans såg man att det kunde ha varit shettis i den...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 075
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 014
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp