Schäfer/5månad med utslag

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jeanetteloo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 500
J

jeanetteloo

Hej! Är det någon som har ett svar kanske.. Min 5mån schäfer har som finnar Under magen & i benveck. Gula i mitten & röda runt om. En del rätt fula. har varit hos vet som gav oss antibiotika & kortisondroppar. Kortisonet hjälpte men ej antibiotikan. Vad kan detta vara? Hormonplitor? Allergi sa någon.. Har någon haft en hund med dessa problem? Maila mig gärna!:confused:

Sv: Schäfer/5månad med utslag

Har han jättemkt? Min hade också finnar, och de såg väl ut som den svårare sorten av människofinnar ungefär. (Hon är också schäfer.) De försvann av sig själva när hon började få hår på valpmagen.

Så hade Glimma också. Inget jag brydde mig om och de försvann av sig själv inte långt därefter...

Så började tyvärr allergin på min hund som är schäfer till hälften.Jag lovar att skriva mer om det imorgon.Jag har precis stukat foten något fruktansvärt ont,så jag måste lägga mig lite

Har han jättemkt? Min hade också finnar, och de såg väl ut som den svårare sorten av människofinnar ungefär. (Hon är också schäfer.) De försvann av sig själva när hon började få hår på valpmagen.

Min schäfer hade också sådana under en kort period när magen var kal.. Men så fort det började växa päls försvann dom:)

Så hade en av mina dvärgschnauzer valpar. På henne gick det bort efter några veckor. Tror det var tonårsfinnar.

kl
min senaste uppfödare sade att de kunde få "tonårsfinnar" och de brukar gå bort av sig själv.
De var väldigt anti mot all denna antibiotika hysteri.

Hotspots? Det hade min Schäfer när jag hade henne

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 094
Senast: Lime
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 616
Senast: Sol
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hej, Min 2 åriga tik har tecken på livmodersinflammation i form av bruna sega flytningar:( Hon ska till veterinären i morgonbitti...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka