fjordtokan

Trådstartare
Hejsan!

Har köpt mig en StarTrekk Espaniola men vet inte alls vad för schabrak jag ska ha till den. Har inte fått hem den än så har inte testat mina egna ännu.

Men vad har ni för schabrak?

Sv: Schabrak

Varnliga dressyrschabrak av ponnystorlek, då sadeln är så liten! Köpte ett nytt Jackson häomdan, brunt och sidenglansigt :love: kommer se så fint ut på min vita donna!
När jag har stora schabrak tycker ja att det mest tar över hela hästen...

Använder oxå vanliga dressyrschabrak men oxå i en mindre storlek, finns schabrak som är gjorda i just Espaniolorna eller spanska sadlar i ren allmänhet.
finns te.x Här

Har ju mest full-schabrak men får väl köpa in några i stl ponny också. brunt siden låter verkligen :love:

Spirit Hej, de hade inte inne några schabrak där... Vet du fler ställen?

Jag har ett par paddar i modell typ polypad. Dessutom använder jag en duddelsydd quiltad hundfilt i fleece, köpt på Hööks för 59:- tror jag det var.
När inget av ovanstående är rent lägger jag på ett vanligt schabrak.

Du har ingen bild på hur det ser ut med hundfilten, det låter onekligen billigt och smidigt :)

Har ju mest full-schabrak men får väl köpa in några i stl ponny också. brunt siden låter verkligen :love:

Spirit Hej, de hade inte inne några schabrak där... Vet du fler ställen?

Dom har inga inne än pga byte av leverantör, men det jag har därifrån är jag supernöjd med.
Dom andra ställena jag känner till är mer än dubbel så dyra :crazy:

Mitt tips är att hålla koll på sidan.

Senast ändrad:

Jag köppte ett grandeurschabrak till min men de var ingen vidare hit, det jäklarns schabraket såg ju ut som ett "schabrak" på min häst, det är minst 3dm för långt och brett för sadeln, såg inte klokt ut, å dyrt var de också... :(

Mias akademiska är snygga, och finns i en massa färger. Kvalitén är dessutom förstklassig.
http://www.miasrs.se/

Jag har beställt ett läderschabrak av en vän som är sadelmakare. Det ska gå ton - i - ton med sadeln och se ut ungefär som Mias akademiska.

Immer

De är bara lite för dyra för min smak tyvärr....

bigganl Oh snyggt!

Immer Åh Mias! Va glad jag blir att de finns som akademiska också :love:

Jag använder vanliga dressyrschabrak som jag har sytt om så att det passar till min Ecuyer:)
9q.jpg

Jag har ett antikschabrak som jag ännu inte har nån bild på ochså använder jag ibland en polypad som också passa helt okej till sadeln:)

Jag hittade inte till antikschabraken:( under vilken flik ligger dom?:)

Jag gick in och letade och fann dem inte heller. De har legat på hans hemsida tidigare, men nu vet jag inte vart de tagit vägen. Jag har köpt ett själv så de finns. Kan ta bild på det om du vill se. De finns med och utan frans i silver eller guld.

Om du går in på markus blogg och klickar till 3:e sidan finns en rubrik som heter: Mina sadlar. (och underrubriken Vojlockar)
Där finns ett par bilder av schabraken.

Tyvärr är jag inte så händig... Eller jo det är jag väl men det tar för lång tid att göra saker :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka