schabrak..

Sv: schabrak..

Cronis skrev:
Risken är att folk har pad/shabrak osv. för att sadeln ska ligga bra. :angel:

/Cronis-som rider utan något under sadeln.

Om du rider utan något under sadeln så sugs all svett upp av teddyn om du westernsadel och av lädret av en engelsk, det förstör det sadeln i längden och det bildas massor av bakterier som kan ge en hudinfektion. Svetten måste ha någonstans att ta vägen! Många hästar blir dessutom väldigt irrriterade av att det rinner svett längs med sidorna på dem. Men visst sadeln ska ligga såpass bra att du skulle kunna rida utan pad eller vojlock.

Sv: schabrak..

Cronis skrev:
Varför?
Den ena fyller ju lixom inte någon funktion, mer än att bara vara snygg.

det är ju därför man har filt ;) jag har filten på tävlingar för att det ska vara snyggare, men filten uppfyller också en funktion, för man kan ju ha både en bad och filt, bl.a. för att en pad kanske är lite för tun som man har och man vill ha lite tjockare... men den största anledningen till att ha filt är nog för de flesta för att det just ska vara SNYGGT! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023