lisa412

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett nytt schabrak till medishästen men vilken färg ska man ta?? Vad tror ni han skulle passa i.
Och vars kan man hitta lite billigare schabrak? (förutom Hööks, Horze, Börjes)

Den första bilden är den nyaste.
namnlost-1_539d77409606ee0f4ae6c1ed.jpg

Gult! Jag har snöat in helt på gult till min bruna häst. Hade gula lindor sedan innan och har köpt ett gult schabrak med marinblå kant från Lamicell Mirage. De kostar runt 400-450 kr. Finns i många härliga färger. Stabila å bra schabrak :-)

På den hästen hade jag nog valt grönt, antingen en mörk skogsgrön eller en ljus äppelgrön :)

Varför inte hööks, börjes och horze? Finns ju hur mycket som helst att välja på där :) Men billiga schabrak, då tänker jag spontant på Ullared.

Jag kan inte hjälpa det men tycker alla hästar är snygga i blått. Om man inte vill vara tråkig och ta typ marin så kan man ju gå mer åt kobolt/royalblå. Är lite kluven då det gäller staka färger, tycker alltid de klassiska är finast men kan tycka att en färgklick matchat i rätt mängd är väldigt snyggt. Dessutom kan man ju köpa lite mer vågat om det inte kostar skjortan så att man inte står där med något man är trött på efter en månad som kostar typ runt 800kr

Om man nu ska kombinera kvalité med bra pris så är Eskadrons classic schabrak en favorit runt 300kr. Även om desigen är enkel så kommer de till och från med lite roliga färger och är tunna, super på sommaren och håller bra. Har ett i äppelgrönt, mainblått och vitt som är supersnyggt bland annat. De håller sig vita efter tvätt också vlket är ett +!

@KSF

Jag är likadan. Har mest blått till min bruna häst. I olika nyanser. Har ett olivgrönt schabrak och nu ett gult som färgklick.

@lisa412
Olivgrönt är snyggt på bruna hästar. Annars blått

Han har ett blått schabrak nu, även om det är lite dassigt.. Men jag har väl funderat kring marinblått, grön, orange. Jag är käär i det här schabraket, men lite för dyrt för mig..
När jag säger billigt så menar jag billigt! Under 200:- Det är därför det blir lite svårare ;)

35.jpg

Jag tycker att bruna hästar passar i det mesta så det är i princip bara att välja och vraka.

Just nu är jag väldigt sugen på att köpa det här:

Min häst är ju brun och till henne har jag massor av olika färger. Några exempel:

Pistagegrönt.

Kornblått.

Turkos.

Brunt.

Ja, och så har vi orange, rött, vitt, marinblått och lite annat smått och gott. Kul med färg! :D

Han har ett blått schabrak nu, även om det är lite dassigt.. Men jag har väl funderat kring marinblått, grön, orange. Jag är käär i det här schabraket, men lite för dyrt för mig..
När jag säger billigt så menar jag billigt! Under 200:- Det är därför det blir lite svårare ;)

35.jpg
Begagnat på olika facebooksidor eller Tradera? Om du ska ha under 200.

35.jpg

Bara en fråga menar inte att vara sådan men bara av nyfikenhet går det ens att hitta schabrak nya för under 200kr idag? Alltså inte typ reapris eller något utan snygga schabrak under 200kr.

Bara en fråga menar inte att vara sådan men bara av nyfikenhet går det ens att hitta schabrak nya för under 200kr idag? Alltså inte typ reapris eller något utan snygga schabrak under 200kr.

Det beror nog på vad man tycker är snyggt. ;)

@lisa412 Om du lägger till 49:-så kan du köpa det blå för det kostade "bara" 249:-. :D

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 132
Senast: Capybara
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka